Sky maakt braak bewegingen met komt niks uit

Gestart door Wendy.., 13 april 2012, 10:56:38

« vorige - volgende »

Wendy..

Hoi,

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn;

Vanmorgen trof ik Sky aan op de bodem van het nachthok, dit is overigens niet op de grond omdat het nachthok hoger in de voliere zit.
Ze was aan het opgeven maar braakt niet.
Eigenlijk was ik nogal verbaasd omdat ik eerder niks aan haar gemerkt had. Ze zat er duidelijk niet lekker bij. lusteloos, liet alle andere valkjes over zich heen lopen en om de haverklap maakt ze braak bewegingen met haar hals., veren opgezet en regelmatig met haar koppie tussen de veren.

Ik heb haar nu met haar man naar binnen gehaald om de stress te beperken. Ze kunnen heel moeilijk zonder elkaar.
Ze wordt ook erg lastig gevallen door twee jonge mannetjes die haar ook heel erg aantrekkelijk vinden. Eentje probeert steeds op haar te klimmen.

Ze heeft nog nooit eitjes gelegd.Ik heb wel de blokken buiten hangen maar zie geen verschijnselen van legnood, ze heeft ook geen interesse in de blokken. Ze is van 2006.

Iemand enig idee. Vooral dat rare opgeven. Ik heb niks vreemds gegeven aan voer.

Groetjes'
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

smiley

Hallo

Dit lijkt op een kropontsteking ,er moet snel een vogelarts naar je valkje kijken !!
Aan een kropontsteking kunnen ze doodgaan en ook erg snel 12 wachten kan al te laat zijn !!
En het is vandaag vrijdag ,mijn valkje heft toen Baytril gehad voor in het water ....

Succes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Wendy..

Hoi Conny,

Ik krijg antibiotica opgestuurd vanuit het vogelziekenhuis in Zelhem. Het is goed dat je het zei. Beide vogelartsen die ik gesproken heb denken ook aan kropontsteking.
Ze heeft alleen ook nog eens gifgroene waterige ontlasting.
Hopelijk komt het morgen binnen.

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

smiley

Hallo Wendy

Hoe is het nu met Sky ???
Waren de medicijnen nog op tijd ??

Groetjes conny

Wendy..

Hoi Conny,

Ze lijkt wel wat opgeknapt te zijn.
Ik denk dat de warme huiskamer haar goed doet.
Zaterdag was de antibiotica binnen en dit is dag 3 dat ze het door haar water gemengd krijgt.

Ik denk dat Sky teveel aan alle soorten touwtjes frummelt en daar mss wel teveel van binnen krijgt. Dus ik hoop dat ze niet een vertopping op zoiets in haar krop heeft als dat al mogelijk is.
Ze zit ook niet meer continue op te geven. Wel zie ik dat ze nog niet helemaal hersteld is. Ze is nog best rustig.
Haar man zit nu in de kooi naast haar bij het geelwangetje. Deze maken steeds ruzie. Maar ik wil Puck ook niet nog eens AB geven.

Groetjes Wendy

smiley

Mijn popje had de kropontsteking van een kalkblok ( die witte)
Volgens mijn vogelarts zijn de roze blokken veel beter want daar zit jodium in .
En Jodium hebben valkjes ook nodig voor hun weerstand .
Ik zou het valkje onder een warmte lamp zetten ,dan knapt ze iets sneller op .
Omdat ze zich dan zelf niet warm hoeft te houden en ze haar energie om te herstellen kan gebruiken .
Heb je geen lamp dan zou ik een handdoek om de kooi doen en alleen de voorkant open laten .
Dat houd ook warmte vast en tocht tegen ...

Groetjes Conny

Wendy..

Hoi Conny,

Ik heb hier wel een warmtelamp hoor, maar ik wilde de overgang van de voliƩre buiten naar binnen niet te groot maken door haar direct onder de warmtelamp te zetten.
Ik vind dat ze toch wel veel braak bewegingen maakt.
Ze gooit het er nu ook uit. Niet continue maar wel vaker.

Ze zit nu een paar dagen aan de AB. Ik maak er tien af en als ik dan geen verbetering zie ga ik naar de vogelarts met haar. Arm schaapie
Ik ben gewoon bang dat ze allemaal touw in haar krop heeft en dat dit nergens heen kan.

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy