luchtbellen onder de huid in nek??

Gestart door Kenzo, 11 april 2012, 23:16:42

« vorige - volgende »

Kenzo

Hallo,

Ik heb sinds kort een lutino valkje van ong. 2 a 3 jaar oud. Maar heb 2 dagen geleden iets raars ontdekt :o
Luna zo heet mijn valkje heeft hele rare luchtbellen onder de huid in haar nek en soms zijn ze heel erg opgeblazen en soms weer minder. Weet niet of ik me zorgen moet maken, maar weet iemand misschien wat dit is? Ze kan ook niet zo goed vliegen en zit ook niet echt mooi in de veren. Wie kan mij helpen...

Groetjes Kenzo

carco

Is ze ook benauwd? Klinkt alsof het de luchtzakken zijn?
Klik op het plaatje voor onze site!

Kenzo

Nee, volgens mij niet, ze ademd gewoon normaal, maar ben bang dat het besmettelijk is, omdat onze andere valkparkiet van 1 jaar ook bij in de kooi zit. Weet niet goed wat ik ermee aanmoet? Had ook al gelezen dat het met de luchtzakken temaken kon hebben en dat je ze dan moet doorprikken, zodat het dan van binnenuit weer gaat gezezen?

Groetjes Kenzo

smiley

Hallo Kenzo

Dat zou ik niet doen  !! Ga met je valkje naar een vogelarts (geen dierenarts ) maar iemand speciaal voor vogels .
Hij/zij weet wat ze moet doen en dan heeft je valkje de beste kansen .
Ga niet zelf zitten dokteren want dan kan het wel eens heel fout aflopen .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Citaat van: Kenzo op 12 april 2012, 23:56:02
Nee, volgens mij niet, ze ademd gewoon normaal, maar ben bang dat het besmettelijk is, omdat onze andere valkparkiet van 1 jaar ook bij in de kooi zit. Weet niet goed wat ik ermee aanmoet? Had ook al gelezen dat het met de luchtzakken temaken kon hebben en dat je ze dan moet doorprikken, zodat het dan van binnenuit weer gaat gezezen?

Groetjes Kenzo

Ik ken dit inderdaad van een vriendin die haar valk dit ook gehad heeft. Luchtzakken zijn toen doorgeprikt en de vogel heeft anti biotica gekregen.
Maar dit kan je niet zelf hoor! Hier moet je mee naar een vogelarts. Volgens mij was het niet besmettelijk. Deze vogel zat in een volière en hij was de enige die het had.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!