Hobbykwekerij Sephora - Linda *gesloten*

Gestart door Lin, 10 april 2012, 08:51:48

« vorige - volgende »

Lin

De bonte zitten inmiddels op vier eieren. Tot nu toe lijkt het broeden goed te gaan, ik zal van de week eens kijken of er wat bevrucht is. Ik heb de bonte geelwangen apart gezet even kijken of die goed zelfstandig eten. De witmaskers zijn ook uit het blok. Alleen de oudste is zo wild als haver,die was al even uitgevlogen. Daar moet ik echt even veel tijd in steken.mals de geelwangen goed eten, kunnen de pleegouders de bronze fallows weer naar buiten en gaan de geelwangen apart.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

mariejj

tot wanneer ga jij door met broeden?   misschien dat ik bij de grasparkieten nog blokken ga ophangen, in het tuinhuisje dan.

Vind je bourkes leuk? Ik heb nog jongen van vorig jaar, rose en rubino's, kan ook geruild worden voor een valkje  ;)

Lin

Weet ik niet, het kan vrij lang aan in het hok. En nee ik heb verder niks nodig, alleen twee kwartels misschien.

Rianne

Ik vind bourkes leuk! Zijn ze verwant, heb je foto's?

Lin

Hè uhh geen ruilhandel in mijn dagboek hè  ;)

mariejj

Citaat van: Rianne op  2 augustus 2012, 17:12:44
Ik vind bourkes leuk! Zijn ze verwant, heb je foto's?

Dat dacht ik al  :D

Citaat van: Lin op  2 augustus 2012, 17:27:19
Hè uhh geen ruilhandel in mijn dagboek hè  ;)

We gaan in mijn boekje verder  ;)

Lin

Van de week gekeken en drie bevrucht, vierde zag ik niet goed. Lag alleen nu een ei bij. Dus even die er nog uit vissen. De bronze fallows zitten weer buiten, zag alleen dat de pop wel wat vermoeid was van de twee opvoedrondes. Gelukkig kan die rustig aansterken.

Lin

Zo ben ik weer eens. Van de week zijn samen de bronze fallows verkocht. Ze waren er erg gelukkig mee.

http://www.youtube.com/watch?v=SGYqXXa-qYQ

Super leuk dat ie tam is en naar je toe komt natuurlijk. De kleine van de bronze fallows vonden ze zo lief dat ie ook mee ging  :D

Morgen wordt de bonte opaline cinnamon geelwang opgehaald. Dan heb ik alelen nog van de groters de bonte geelwang. Echt een lieverd maar de kuif komt niet hard door dat is wel jammer. De vier cinnamon witmaskers zijn erg druk. geen idee waarom dus nog ff tijd insteken en zelf eten en dan hopend at ik een baasje voor ze heb.

De eieren van de bonten wordt denk ik niks. Ze zitten nu op dag 18. Ziet er op zch wel goed uit maar ze gaan vrij lang van het nest af en volgens mij ook 's avonds maar goed het gaat beter dan vorig jaar. Ze komen er wel een keer.

Groeten, Lin

Lin

Ik zat te schouwen, maar de eieren zagen er nu hardstikke goed uit. misschien wordt het nog wel wat. :-X :D

Lin

Jeeeh!

Er ligt een witmasker bij ze! Ik had het wel gehoopt maar dit is toch wel leuk. Pop is van rianne officieel en de man van mij.  :)

Dit is volgens mij de berekening:

Vader:
Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon} {X2:Opaline}

Moeder:
Bont Cinnamon Opaline split voor Witmasker

Nageslacht man:
25% Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon} {X2:Opaline}
25% Witmasker Bont Cinnamon Opaline
25% Bont split voor Witmasker {X2:Cinnamon} {X2:Opaline}
25% Bont Cinnamon Opaline split voor Witmasker

Nageslacht pop:
25% Witmasker Bont
25% Witmasker Bont Cinnamon Opaline
25% Bont split voor Witmasker
25% Bont Cinnamon Opaline split voor Witmasker

mariejj

Lin

Ik denk trouwens dat de man split opaline weet het niet zeker.

Lin

Zo maar weer even wat fotos en goed nieuws!

Gaat goed met de verkoop van de jongen, ik moet de onderstaande nog verkopen.

Leuke bonte tamme geelwang (jong van Rianne eigenlijk)

Een cinnamon witmasker man split bont opaline is net zelfstandig. is echter niet tam.

en de tamme bonte cinnamon witmasker mannen split opaline.

en straks het andere nieuws.

Lin

Het laatste nieuws is dat er nu 2 bonte zijn geboren, 1 witmasker en 1 lutino. itt wat ik eerst dacht. ;D

Sanne388

Oehh ik vind die bonte geelwang erg leuk  ;D