Hobbykwekerij Sephora - Linda *gesloten*

Gestart door Lin, 10 april 2012, 08:51:48

« vorige - volgende »

Lin

10 april 2012, 08:51:48 Last Edit: 25 april 2013, 07:32:53 by Lin
Laat ik maar na tijden ook een dagboek beginnen. Vorig jaar getrouwd en geen tijd gehad om te kweken. Dit jaar wil ik op kleine schaal gaan kweken, omdat ik het nog steeds druk heb. Gisteren is er van mijn bronze fallow koppel een kleintje geboren. Ik heb hem nog niet anschouwd maar zal vanavond even kijken.

Meer jonkies komen er niet van hun nu want de andere eieren waren kapot gegaan. Verder heb ik nog een cinnamon witmasker koppel met eieren en pale fallow koppel op eieren, maar die moet ik nog gaan schouwen of er wat bevrucht is.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

smiley

Hallo Lin

Welkom terug op het forum , ik hoop dat je een mooi broedseizoen zal hebben dit jaar ...
Al is het op een kleine schaal ,ook jouw gaan we weer volgen !!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Succes!!!

Groetjes van Eros ... alweer 6 jaar geworden afgelopen maandag.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

hey Lin,

Leuk te lezen dat jou koppeltje alweer 1 kleintje hebben.
Ook al is het op kleine schaal, genieten is het toch wel al die kleine donsjes

GroetjeS Larissa

Jeroenw

Leuk gefeliciteerd met je broedende koppels
Pale fallow zijn mooie valken, en anderen ook hoor

Gr. Jeroen

Rianne

Lin

Bedankt!
6 alweer Caroline? pff wat zitten we al lang op het forum  :)

Nou het kleintje is nog aanwezig, het is iig geel dons en donkere ogen zag ik.

Hier is ie twee dagen oud.
http://www.youtube.com/watch?v=jTgYwb5WZ6I&feature=youtu.be
( trouwens..raar ik kan al mijn oude videos niet meer bij mijn naam zien..)

De cinnamon witmaskers hebben trouwens ook bevruchte eieren. Bij de pale fallows heb ik nog niet geschouwd.

☺ Pita ☺

Een goede kweek gewenst Linda :D
Groetjes Petra.

Lin

dank je Petra.

Ik moet mezelf weer even aanleren om op te letten dat ik moet ringen.  :-X Vandaag maar even de ring omgedaan en kijken of en anders wanneer hij er weer afvalt. Hij wordt zo beschermd zeg ik had hem al dagen niet gezien ik denk moet nu maar weer eens kijken. Ik zie licht de kleuren op de vleuegels en hij ziet er verder gelukkig goed uit. Wel jammer dat ie alleen is.

Nadeel is dat er weer drie eieren liggen. Helaas heb ik geen backup koppel nu anders kon ik kijken of ze bevrucht waren en ergens anders onder leggen. (Rianne?)

Dinsdag verwacht ik dat bij de andere koppels er eieren gaan uitkomen.

Larissa

Fijn dat dat het kleintje het goed doet, is het nog gelukt met ringen dan ?

Lin

is van 9 april dus 11 dagen, maar hij is wel wat kleiner. Ring kon er om Zal de eieren ook weghalen zodat hij wat meer aandacht krijgt.

Larissa

Fijn dat het nog gelukt is met ringen, jammer dat je geen back-up koppel hebt voor de overige eitjes.

S6 met de andere koppeltjes en eitjes

Lin

Ik heb mazzel, een andere pop heeft een ei gelegd. Ik heb de eieren gemarkeerd en die van die pop weggehaald en de gemarkeerde in de plaats gelegd. We zien wel wat het brengt.

Daarnaast zijn er twee witmaskers geboren bij de cinnamon witmaskers. Daar moet nog 1 ei uitkomen.  :D

Lin

20 april 2012, 21:24:07 #13 Last Edit: 20 april 2012, 21:46:56 by Lin
Nu hem ik nog een keer zag bleek hij toch meer grijs te hebben dan ik dacht.  :) Maar loopt nog iets achter. Foto vertekend wat kleur dons is nl geel.

wildkleur split bronze fallow iig

en de cinnamon witmaskers

Lin

21 april is er nog een cinnamon witmasker geboren. Samen dus drie bij dat koppel.
Verder groeit het jong van de bronze fallow niet hard. Ik zal even kijken of ik erachter kan komen wat het is.

bij de pale fallows lagen alleen nog maar eieren maar dat kan niet lang duren. Ik telde zo snel iig 5 eieren maar schouwen heb ik niet gedaan dat waarderen ze niet echt. Ik hoop op bont opaline pale fallow witmasker. Die zou ik dan eigenlijk wel willen houden  :D