22 mei 2025, 23:08:29

Veranderd het gedrag na een nestje?

Gestart door johanverburg, 8 april 2012, 10:51:43

« vorige - volgende »

johanverburg

Beste lezers,

Ik heb een popje, 5 jaar nu. Alleen.
Ik wilde vragen of het gedrag veranderd nadat je ze een keer heb laten paren met een man en een nestje heb laten maken?
En ik wilde vragen of je makkelijk van jonge valkjes afkomt als je een nestje heb gehad? Omdat ik 1 en hoogstens 2 valkjes wil houden.

MVG,
Johan.

Bello

Hoi Johan,

Als de pop en man niet meer broeds zijn, dan is het gedrag weer het zelfde als voor het broeds zijn en jongen.

Wat wel kan gebeuren is dat de pop eieren blijft leggen het nestkast uit de kooi halen., dan kun je als je die hebt, een rooster onder in de kooi doen.

Wij laten 4 echte eitjes bij het koppel liggen, dus leggen ze er weer een ei bij, deze vervangen door een kunstei.

Ja je moet goed kijken hoeveel aanbod er is voor jonge valkjes, of er bijna vakantie is. Anders heb je kans dat je jongen overhoud, maak je ze tam, dan zet je hier op de site een advertentie.

Veel succes!!!

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

johanverburg

dankje wel voor de reactie. ik ga er eens over denken.
die van mij ziet mij heel erg als 'maatje', dus die kan af en toe ook behoorlijk krijsen als ik weg loop of als ik na een werkdag thuis kom.
Ik heb er al eerder aan zitten denken om er eentje bij te nemen, en als dat een mannetje is dan heb je snel de kans dat je een nestje krijgt.

want 2 popjes, gaat dat ook goed samen of niet?

groeten,
johan.

Larissa

hoi johan,

2 poppen kan ook heel goed gaan hoor, soms is er wel een klik en vinden ze elkaar super lief en en soms accepteren ze elkaar en that's it.

Groetjes