5 mei 2025, 14:40:47

Elke dag even kijken of niet??

Gestart door Alexandra, 7 april 2012, 10:05:05

« vorige - volgende »

Alexandra

Hallo Allemaal,

Even een vraagje; blijven jullie elke dag in het blok kijken?

Zoals bij mij nu, liggen er 5 eitjes (zullen er niet meer worden aangezien de laatste zondag gelegd is) en nu is het voor mij (denk ik) gewoon afwachten tot dat de 1e uitkomt ..

ik ga zelf wel elke dag even kijken in het blok .. is dat goed of hoeft dat eigenlijk niet??

Moet ik gewoon geduld hebben en wachten (en niet meer kijken) tot de 11e ??
(als ze volgens de broedkalender uit moeten komen)

hoe doen jullie dat??

grts Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Rissiejjj

Ik heb bij mijn koppels niet meer gekeken.
Heb nog een paar dagen na het laatste eitje gekeken en toen ben ik gestopt met kijken om ze de rust te geven. De dag dat ze uit moesten komen, iets daarvoor ben ik weer begonnen met kijken.
Heb nu koppels met Donsjes, deze bekijk ik weer elke dag, maar de koppels met eieren begin ik morgen weer met kijken want die eitjes komen ongeveer dinsdag uit.
Als de eitjes er liggen kan je toch niks doen, en dan heb ik zoiets, lekker rust in het blok, kunnen ze rustig broeden.

Manouk

Ik kijk eigenlijk wel elke dag even..
Heb ook wel eens gehad dat er een klein barstje in een bevrucht eitje zit, of soms ook wel eens dat een eitje helemaal kapot was.. dan krijg je echt een bende van..

dus ik kijk elke dag wel even of ik iets zie wat niet goed is..
Maar mijn koppel vind dit helemaal niet erg. ligt denk ik ook wat de ouders toestaan en hoe ze ermee omgaan dat je elke dag kijkt!

groetjes
Manouk

Larissa

Ik kijk om de dag, om te kijken of weer een ei bij is.

Zodra ze alles compleet heb met eitjes laat ik ze even met rust.
Vlak voor het uitkomen ga ik weer kijken om de dag, na uit komen kijk ik elke dag

Het is net wat Coco zegt, als de koppels het toe laten kun je vaker kijken, is het koppel zenuwachtig laat ze dan met rust

Groetjes Laris