21 mei 2025, 03:46:45

parkiet & valkje samen?

Gestart door ilse, 2 september 2003, 18:26:12

« vorige - volgende »

ilse

Hallo allemaal   :),

Sinds een jaar ben ik in het trotse bezit van een valkje. En sinds gisteravond ben ik ook in het bezit van een (gras)parkiet. Nu is mijn vraag: kunnen deze twee gezamelijk rond vliegen in de huiskamer of vallen ze elkaar dan aan? :'( En begrijpen ze elkaar qau fluitgedrag? :-/ Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Groetjes,
Ilse  ;)

Kolkkie

CitaatHallo allemaal   :),

Sinds een jaar ben ik in het trotse bezit van een valkje. En sinds gisteravond ben ik ook in het bezit van een (gras)parkiet. Nu is mijn vraag: kunnen deze twee gezamelijk rond vliegen in de huiskamer of vallen ze elkaar dan aan? :'( En begrijpen ze elkaar qau fluitgedrag? :-/ Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Groetjes,
Ilse  ;)

Hoi Ilse,

Vlakjes en grasjes kunnen over het algemeen vrij goed samen, het kan goed gaan of fout.
Het is alleen erg oppassen met het broedseizoen. Grasparkietjes kunnen een ware slachting aanrichten als valkjes nestjes hebben.

Ze begrjpen elkaars fluiten niet, maar ze kunnen elkaar wel gaan imiteren.
Witje was een grasparkiet die immiteerde Coco en Einstein, naar echt begrijpen niet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Hermes_Lucy_nest

Ja ze kunnen zelfs heel goed samengaan(tussen valk met valk kan het ook slecht aflopen hoor het gaat eigenlijk even goed als valk samen met valk) maar meestal nie in het broedseizoen.

...denk ik :-/ ik heb nog maar 1 keertje een grasparkiet gehad en ik weet er nie veel van...hij viel de valkjes nie aan maar wel mij ::) >:(

gr. Valérie

Stijn dc

hello

ik denk dat het perfect kan gaan, alsook in het broedseizoen!
er zijn natuurlijk uitzonderingen die dus wel nestjes kapot maken, maar zo als jij het wil doen kan het perfect!

ik denk ook dat ze elkaar niet begrijpen, net als bij mensen die een versch. taal spreken

SDC:D

luci

Bij ons in de voliere zitten 2 valkjes en 20 grasparkieten en het gaat helemaal goed.Valkenman gooit alleen de eieren van de grasparkieten eruit.Hij vindt het broedhok van hun erg mooi.