6 mei 2025, 10:14:07

nieuwe valk.....

Gestart door DennyP, 4 april 2012, 17:25:15

« vorige - volgende »

DennyP

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een valkparkiet erbij, heb al een grasparkiet van een jaar oud.

Ze zitten nu nog in 2 aparte hokken maar de bedoeling is dat ze gezellig met z'n 2e in 1 kooi gaan wonen.

Ik ben al 2 weken bezig om de valk tam te maken met trosgierst en hij komt nu zelfs na wat twijvelen op mijn hand zitten eten.
Toch duurt het altijd even voordat hij komt om te eten en in het begin is hij nog een beetje bang voor m'n hand in de kooi.

Ik heb de gras bijna altijd los vliegen in huis en die zoekt ook dan graag de valk z'n kooi op om te kijken wat er allemaal gebeurt in die kooi.

Ik heb de valk ook al een keer los gelaten wat opzich wel goed ging behalve het weer terug in de kooi zetten.

Nu zijn mijn vragen aan jullie:

-Hoe kan ik de 2 het beste aan elkaar laten wennen?
-Hoe kan ik de valk tammer krijgen dat hij vrijwillig op m'n hand komt zonder voer, zodat ik hem weer makkelijk in zijn kooi kan doen?
-Is het wel goed om de valk los te laten?? of is het beter om hem eerst volledig tam te krijgen??

Ik zou graag jullie meningen horen hierover

Mvg Dennis

Jeroenw

Je heb 4 topicingen in 1 topic lol

1 op de manier hoe je het nu doet is goed kooien naast elkaar zetten
2 met veel geduld en liefde word hij vanzelf tammer, heb geduld
3 ja het is goed om de valk los te laten voor zijn algemene conditie
4 ja het is beter dat hij tam is als hij los is handers heb je teveel stress met hem in de kooi krijgen, en het net opgebouwde vertrouwen weer stuk maak je kan weer op nieuw beginnen