6 mei 2025, 01:47:02

gewone lutino gepareld?

Gestart door prutske, 16 april 2012, 19:23:46

« vorige - volgende »

prutske

hoi mensen,

hier is mijn volgende vraag:
ik heb hier een ik denk lutino gepareld valkje zitten maar deze heeft heel speciale ogen net zoals mijn fallow zijn deze rood en is er een uitspringende oogiris die heel erg opvalt.
ik heb ook nog andere lutino's zitten maar hun ogen zijn totaal anders als deze. kan iemand dit verklaren?
de ouders van dit valkje durf ik niet te zeggen.

groetjes, prutske

Patrick

Dit is inderdaad een opaline lutino en ik denk zelfs split witmasker maar het laatste is een gokje.

De iris ring kan een teken zijn dat deze ook pale fallow is maar in combinatie met lutino zal je dit moeilijk tot niet te zien zijn.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

prutske

onze perlé (bronze fallow valkje) staat gek van dit valkje en hij is een man en dit valkje is een pop daar ben ik zeker van omdat ze al eitjes heeft gelegd en de andere zingt en babbelt als een heel orkest. maar als ik deze dus samenzet en er iets van mocht voortkomen en deze ook een fallow zou zijn geven deze fallow door als ik het goed heb?
mocht dit de eerste optie zijn en een opaline lutino zijn klopt volgende berekening dan?

Resultaat mutatie calculator   Terug

Vader:
Bronze fallow

Moeder:
Lutino

Nageslacht man:
100% Wildkleur split voor Bronze fallow {X2:Lutino}

Nageslacht pop:
100% Wildkleur split voor Bronze fallow

groetjes, prutske

Bert_85

De berekening klopt (behalve dat het opaline er niet in is opgenomen).

Ik denk ook dat dit een opaline lutino is, zonder bronze fallow of pale fallow.

Op de oogkleur zit nogal wat variatie.
In principe moet die rood zijn bij lutino's. Maar de lutino mutatie kan het aanmaken van pigment niet 100% onderdrukken en daarom worden vroeg of laat de ogen van vele lutino's toch donkerder met de leeftijd.

Daarnaast bestaan er ook lutino's met helder blauwe ogen, dit komt maar weinig voor. Hoe dit precies komt weet men niet, zou een kleurmutatie van het oog kunnen zijn!
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be