29 april 2024, 16:07:20

Sven's valkjes :) |22-04-'12|

Gestart door Sven de Valk, 29 maart 2012, 09:16:57

« vorige - volgende »

Sven de Valk

29 maart 2012, 09:16:57 Last Edit: 22 april 2012, 12:27:18 by Sven de Valk
Hallo allemaal,

Ik dacht dat het me wel leuk leek om een dagboek bij te houden over mijn twee vogels dus.... hier is die dan :)

Anderhalf jaar geleden heb ik twee vogels gekocht bij een kweker genaamd pepi en koki het waren allebei Cinnamon en 8 weken oud, ze waren nog niet tam dus een heel karwei ze tam te maken.. maar het was gelukt :) uiteindelijk dan want de eerste dag was pepi uit de kooi gevlogen omdat ik er water in wou hangen (Vergeten :O) en toen vloog die eruit.. gelukkig geen ramen of deuren open :) hem snel gepakt en er weer ingedaan helaas kon die wel goed bijten ik heb er nu nog littekens van.. die week daarop ben ik begonnen met trosgierst te voeren na een maand waren ze al redelijk tam. Ze zaten allebei binnen (Nu nog steeds)

maar toen besloot ik een van de vogels te verkopen en een nieuw valkje er bij te kopen om een koppel te vormen.

Ik heb besloten om koki te houden omdat die het liefst was pepi heb ik aan een hele aardige vrouw verkocht waar ik nu nog regelmatig contact mee heb. Maar was het nou een man of een pop ??? Mijn gedachten ging naar een man omdat die redelijk vaak op een soort hangmat reed (had ik zelfgemaakt.) Dus had ik een pop gekocht van toen 2 maanden die nog niet tam was :O
Het is een Witmasker Cinnamon Opaline. Gelukkig kreeg ik deze tam omdat koki ook al tam was:)

Na een jaar en wat maanden begonnen ze opeens te wipwappen :) Ik super blij want toen wist ik zeker dat het een koppeltje ging vormen, daarna heb ik meteen een nestkast opgehangen. En ja hoor na een paar weken lagen er eieren :) De eerste 2 eieren waren helemaal goed. Toen het derde ei kwam was er blijkbaar een scheurtje ingekomen waarop koki ging broeden.. had die opeens een ei aan zijn poot vastgeplakt, die heb ik toen maar moeten weghalen. Het vierde ei was ook goed maar het vijfde ei niet.. die lag op de bodem helemaal doorweekt.. geen idee hoe.

Op dit moment zijn ze allemaal uitgekomen de oudste is nu 9 dagen de tweede is 7 dagen en de jongste is 2 dagen. Gaat super met ze !

Als het me lukt zal ik wat foto's plakken.

Sven de Valk

29 maart 2012, 09:22:53 #1 Last Edit: 29 maart 2012, 09:26:07 by Sven de Valk
Weet iemand hoe ik foto's moet plakken??  ??? :o


Sven de Valk

Nog wat over de karakters van koki en kiki,

Koki is echt heel erg lief voor andere valkjes maar wat minder op mensen nu hij een nestje heeft is die erg boos als je de kooi inkomt en zou die kraag een hap uit je nemen, maar als die uit de kooi is is het een schat komt bij je zitten en kruipt helemaal tegen je aan. Het is trouwens de man een Cinnamon.

Kiki is ook heel lief maar wel wat schuwer, ze vind het heel leuk als je bij de jongen kijkt dan zit ze met een blik zo van, jaa deze zijn van mij :) goed hea? maar komt niet snel bij je zitten. Wat jammer is is dat ze af en toe 's nachts ergens van schrikt waardoor ze schreeuwend de kooi door vliegt en omdat deze kooi naast mijn bed staat is dat niet altijd leuk.. het is een Witmasker cinnamon opaline ik vind het persoonlijk een hele mooie vogel :)

☺ Pita ☺

Welkom lees dit maar eens over foto's plaatsen via photobucket ,  http://tips.jouwweb.nl/foto-pagina-s/fhotobucket

Groetjes Petra.

Sven de Valk

29 maart 2012, 12:18:33 #4 Last Edit: 29 maart 2012, 12:27:10 by Sven de Valk
okee bedankt ik ga het proberen,

En het aller eerste ei


En koki en kiki (Toen ze jong waren) Is koki (Rechter) een Wildkleur of een Cinnamon veel zegen wat anders...


Ik zal snel nieuwe foto's plaatsen !

Sven de Valk

Hier wat nieuw foto's

Het eerste jong (9 dagen)


Koki en Kiki eten om daarna de jongen te voeren.


Koki (Wildkleur of Cinnamon??)



Kiki lekker aan het eten


En de kooi waar ze in leven. (60x60x160)

Sven de Valk

En de beloofde ´baby´ foto´s

De twee oudste


De enorme gaap


De standaard ´knie´ foto


En de jongste die nog niet stil kan zitten


Morgen misschien weer nieuwe foto´s
Ik ben bang dat de jongste het heel misschien niet gaat redden omdat die zo klein is vergeleken me de andere.. maar op zich is zijn kropje goed vol :)

☺ Pita ☺

Ze zien er goed uit hoor.
En zo te zien worden ze goed gevoerd komt wel goed met de kleine hoor.
Ik denk dat je een gewone wildkleur man hebt ;) en een witmasker opaline popje.
Groetjes Petra

Sven de Valk

@Pita
mooi, okee bedankt :)

Ik hoop dat ze splitten hebben anders zijn het alleen maar wildkleur... maar we zullen vanzelf zien, ik zal regelmatig foto's sturen :) ze worden echt heel vaak per dag gevoerd wel 30 keer ofzo :o

Jaimy

wat leuk dat je babyvalkjes hebt!!  ;D Ze zien er goed uit! Zo te lezen voeren de ouders ze goed!

Groetjes Jaimy

Sven de Valk

Wat nieuwe foto's

mama


papa


oudste (10 dagen)



De middelste (8 dagen)


De kleinste (3 dagen) hij is denk ik veel te klein...


En wennen aan de hand voor de oudste

Sven de Valk

hee,

Wat nieuwe foto´s en vragen :)

Dit is de jongste 4 dagen, hoort het dat die nog zo klein is?



En alle drie op een rijtje onder een warme deken :)



De oudste die steeds groter en liefer word.



En de middelste waar het ook goed gaat (ogen gaan open en veren komen)

Sven de Valk

hallo,

Vandaag was een hele grote dag voor me kleintjes ik had ze er een kwartier- half uur uit (alleen de 2 grootste) de andere zat bij mama en papa en had ik ze onder een dekentje op mijn buik gedaan waar ze gingen slapen omdat het zo lekker warm was:)

Verder worden ze rustig van mijn handen en als ik ssssstt doe want als papa of mama uit het nest gaat gaan ze nog wel is blazen dus als ik ssstttt doe zijn we weer stil zo lief <3

Wat vandaag niet zo leuk is is dat de ouders er steeds meer afgaan ze zaten vandaag allebei een half uur in de kooi terwijl de kleintjes gewoon in het hok zaten..

Ik denk dat als ze allemaal wildkleur worden dat mijn vogels geen splitten hebben wat ik wel leuk zou vinden omdat koki dan een zuivere wildkleur is:)

Groetjes Sven
ps ze worden nu gevoerd :)

Patrick

Mooie jongen hoor en als ze wat ouder zijn gaan de ouders ook steeds vaker en lange van het broedblok af.
De jongen zijn geen zuivere wildkleuren ook al kunnen ze wel als wildkleur eruit komen te zien. Na 1 ronde te hebben gekweekt zou ik ook niet durven zeggen dat de man zuiver wildkleur is (je moest eens weten hoe moeilijk die te vinden zijn). De man kan split pale fallow of bronze fallow zijn zonder er ooit achter te komen met dit koppel. Ook de split lutino of opaline kan lang verborgen blijven.

Niet teveel van aantrekken en gewoon lekker genieten van de jonge vogels :-)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Sven de Valk

hallo,

okee bedankt :)
Ik geniet er zeker van, ze zijn zo lief haha
Dat de jongen van koki en kiki splitten hebben is logies om dat kiki Cinnamon (Opaline) witmasker is dus daar zullen ze wel een split van mee pakken.

Je zou toch denken dat zuivere wildkleur niet zo zeldzaam zou zijn haha