27 april 2024, 10:42:11

HELP ME!!!!!

Gestart door linnetje, 29 augustus 2003, 17:45:03

« vorige - volgende »

linnetje

29 augustus 2003, 17:45:03 Last Edit: 29 augustus 2003, 17:50:03 by linnetje
hey luitjes!
ik ben Linda een meisje van 17 jaar en heb sinds 3 dagen een valkje van ongeveer 4 weken. We weten niet of het een mannetje of een vrouwtje is. als het een mannetje is noemen we hem Elvis, omdat m'n oma helemaal gek is van elvis, en als het een vrouwtje is dan wordt het phoebe, gewoon omdat het een leuke naam is.  
Ik ben wel een beetje bezorgt om het valkje, want ik moet hem nog voeren met de spuit maar hij wil dat dus absoluut niet. Ik heb al een keer een andere vogel groot gebracht met de spuit en dat ging wel heel goed.
ik weet dus niet wat ik nu moet doen??!!
PLEASE!!!kan iemand mij hiermee helpen!!!
het valkje is trouwens al wel erg tam, maar kan nog niet vliegen.
alvast bedankt!!!
dikke kus linda

Sander

hello linda

ik heb zelf wel geen ervaring met jongen zelf grootbrengen maar is het opfokvoer niet te vast??  Normaal moet het een vloeibare brij zijn .

groetjes
sander

Tara

Hoi Linda,

leuk dat je een nieuwe valk hebt, wij hebben hier ook een Elvisfan in huis ..... Maar goed. Bij een valk kan het soms de eerste keren moeilijk gaan. Daarbij kan je ze alleen maar dwingen te eten. Er zit niets anders op. Maar meestal gaat het de tweede keer makkelijker en de derde keer al vrij goed. Wees gerust, hij zal je niet hard bijten hoor ;).

Succes!
Groetjes, Tara

linnetje

hey sander en tara
bedankt he voor jullie hulp!!!
maar ik moet echt veel kracht zetten om hem goed vast te houden en eten te geven. ik vind het gewoon zielig.
hij slaapt ook erg veel en de poep blijft aan zijn achterwerk hangen.
nou jah, ik maak we wel erg zorgen!!!
kusjes linda

linnetje

oh jah.
hij maakt ook een beetje een knorrent geluid.
misschien een stomme vraag, maar is dat z'n buikje of doet ie dat zelf.

linda