10 mei 2025, 22:42:31

baden

Gestart door dimi859, 4 april 2012, 13:48:44

« vorige - volgende »

dimi859

hey mensen ik heb kuifje al een heel tijdje een badje aangeschaft en aan z'n andere deur van de kooi gehangen hij is er maar 2 keer ingeweest telkens als ik er nie bij was natuurlijk grrrrr >:(
maar wat ik me afvraag is: waarom zit hij een hele dag aan dat bad en een hele dag met z'n staart in het bad? is dat voor de afkoeling?

btw een ander klein vraagje ;D: is het nu de tijd van de rui want hij heeft er enorm last van en al een hele tijd zelfs??

Larissa

hoi hoi

Dat de staart er in hangt is toevallig, dit heeft niks met afkoeling te maken.
De reden dat hij op de rand van zijn badje zit komt misschien omdat het badje het hoogst hangt, dus de hoogste plek in de kooi.

Ja veel valken zitten nu in de tijd van de rui, dit veroorzaakt jeuk en sproeien/baderen helpt wel, het stuift dan ook minder en de veren worden mooier

groetjes

dimi859

Citaat van: Larissa op  4 april 2012, 21:32:59
hoi hoi

Dat de staart er in hangt is toevallig, dit heeft niks met afkoeling te maken.
De reden dat hij op de rand van zijn badje zit komt misschien omdat het badje het hoogst hangt, dus de hoogste plek in de kooi.

Ja veel valken zitten nu in de tijd van de rui, dit veroorzaakt jeuk en sproeien/baderen helpt wel, het stuift dan ook minder en de veren worden mooier

groetjes

hey
het bad staat niet echt op het hoogste punt maar meer op de helft zelfs ietje minder er zijn stokken die er toch een eindje boven reiken.