8 mei 2025, 02:52:24

tak van de vlier (boom)

Gestart door bobbien, 25 augustus 2003, 22:34:21

« vorige - volgende »

bobbien

hoi allemaal,
heel erg bedankt voor de info!!

groetjes anneke

ziralioness

Niet teveel paniek maken hoor, ik heb een tak van een eikeboom waaraan ze knagen en die ook uit een bos komt. De lelijkste stukken heb ik weggeschuurd, ik heb de vogelpoep er flink afgeboend en de tak is meerdere keren met kokend water ''gewassen''. Mijn valkjes zijn er nog altijd niet ziek van geworden. ;)
Meerdere malen behandelen met kokend water bij een natuurtak kan ik aanraden, dit dood allerlei beestjes, zoals torretjes enz, en dood ook (de meeste) bacterieen. ;) Gewoon overheen gieten en een tijdje laten liggen.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

Hoi Diane,

er zijn eikensoorten die giftig zijn voor valkjes, jouw tak dus waarschijnlijk niet, maar misschien is het wel handig om te weten als je eens een tak van een andere eik wilt halen die dan misschien wel giftig blijkt te zijn!

Groetjes,

Barbara

Paul

Hoi,
Klopt helemaal Barbara, ik dacht dat de amerikaanse eik giftig was maar om er zeker van te zijn kan je dus beter wilgenhout nemen dat is altijd goed of takken van fruitbomen dan loop je in elk geval geen risico.
Beukenhout mag in elk geval wel vandaar dat ze ook beukensnippers gebruiken omdat die niet giftig zijn.

Groetjes, Paul

bobbien

hoi ziraleones en barbara en pau,

ok, ik ben gerust gesteld, hééééél erg bedankt!!
en mag ik trouwens zeggen dat jullie allemaal héél leuke valkljes hebben!
 lieve groetjes anneke

bobbien

hoi ziraleones en barbara en pau,

ok, ik ben gerust gesteld, hééééél erg bedankt!!
en mag ik trouwens zeggen dat jullie allemaal héél leuke valkljes hebben!
 lieve groetjes anneke

linda

hoi,
worden ze van die vlierbesjes niet lekker paarsroze van?
Dat geeft toch nogal wat kleur af denk ik, en hoe krijg je dat weer van rond hun bekje af?
groetjes linda

Stijn dc

hello

ik denk dat het na een tijdje wel van hun bekje afgaat, dus geen probleem!

SDC:D