kan het kwaad als de vader kweekt met de dochter

Gestart door Gieljan, 14 maart 2012, 13:06:22

« vorige - volgende »

Gieljan

heeft het gevolgen als de vader met de dochter kweekt zo ja wat kan ik dan doen met het kleintje (het kleintje is 5 maand oud)

smiley

Ja natuurlijk kan dat kwaad !! :-X :-X

Je moet het kleintje of apart zetten of wegdoen ...
Inteelt is nooit goed voor geen 1 dier ....als vader haar met rust zou laten is er niets aan de hand .
Maar als hij met haar paart moet je er voor zorg dragen dat je hier geen kleintjes van krijgt .
Het zullen geen gezonde sterke jongen worden  :-\

Groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

*Esther*

Sorry Conny ik ben het ten dele met je eens.

Het is niet mijn 1e keus om fam bij elkaar te zetten.
Maar zo heel erg is nou ook weer niet.
Er zijn zat dieren die in de wilde natuur fam zijn van elkaar. Ook zie je dit terug bij konijnenfokkers met lijnteelt.
En hoe zouden anders alle mooie bijzondere mutaties bij de parkieten zijn gekomen?
Dat de jongen minder sterk zijn kan, maar is niet altijd zo.

Dus als het niet nodig is om een bepaalde mutatie te willen kweken zou ik het niet doen.
Is het een ongelukje, tja jammer. En de volgende keer kun je het voorkomen.

Ik heb nu net mijn koppels weer zo samen gezet dat er geen inteeld kan zijn.

gr Esther

animallovertje

ook ik ben tegen inteelt.. vaak komen er niet gezonde jongen uit, dus gewoon voorkomen! en de eitjes vervangen voor nepperds als ze die legt!!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Lin

Mee eens, apart zetten of eieren weghalen. Waar is de moeder?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Het is niet verstandig maar zoals eerder gezegd, er wordt vaker aan lijnenteelt gedaan. In mijn voliere zit een koppel moeder-zoon, maar die hebben nog nooit bevruchte eieren gehad. Het is inmiddels zo'n hecht koppel, de man voert de pop af en toe, dus ik haal ze niet uit elkaar.

Larissa

ik heb ook vader-dochter in de voliere zitten en gelukkig kijken ze niet naar elkaar om.
Mochten ze dit wel gaan doen worden ze uit elkaar gehaald en helpt dat neit dan worden er neppers in gelegt mochten er eitjes van komen.

Inderdaad soms is lijnteelt wel een uitkomst voor mooie forse poppen maar het is altijd oppassen geblazen. Ben er zelf geen voorstander van