28 april 2024, 12:32:03

Bruin vliesje op het oog

Gestart door Jelco, 20 februari 2012, 17:27:50

« vorige - volgende »

Jelco

Goeiendag allemaal,

Vandaag een soort bruin vliesje aan het begin van mn valkparkiet zn oogje ontdekt, zn oog traant ook en hij is hangerig.. Zometeen maar even de dierenarts bellen?  ???

milaja

misschien is er wat in zijn oogje gekomen en is het ontstoken.
als er troep uitkomt kan je dat een beetje schoonmaken met een watje met afgekoeld gekookt water.
als hij er erg last van heeft zou ik er toch even naar laten kijken.
zeker als je denk dat hij zichzelf niet is.

Jelco

Morgen half 2 bij de dierenarts zijn.... waarschijnlijk een oogontsteking.. als er niks aan gedaan word, kan het dan dodelijk zijn?




Jelco


milaja

je zal wel antibiotica zalf krijgen dan in ieder geval denk ik.
arm ding,hij kan je ook niet vertellen wat hij voelt.
heel goed dat je er naar laat kijken.
als je zalf krijgt moet het met een week wel veel beter zijn.

Jelco

Ja idd.. hij kruipt helemaal in me nek weg soms.. zit nu gelukkig te slapen.. Maar toch heeft die z'n drukke kuren nog wel.. gelukkig maar.. hij heeft al genoeg doorstaan!

milaja

ben benieuwd hoe het bij de da is gegaan en wat hij heeft gezegd.

Jelco

21 februari 2012, 15:05:30 #7 Last Edit: 21 februari 2012, 15:07:05 by Jelco
Hij heeft een lichte verkoudheid met licht onstoken oogje, niks ergs. Heb oogdruppels en antibiotica voor hem nu. Hij heeft er wel bijgezecht dat het een zeer goed verzorgte, tamme en sterke valkparkiet is.  ;D

milaja

hardstikke fijn voor je.
over een week heb je weer een gezond valkje.
let wel op dat hij niet op de tocht ofzo kan komen.
voordeur open,lucht roosters in het raam.

Jelco

Hij staat lekker warm in me eigen kamer, wat wel weer zn nadelen heeft door al dat fijnstof van hem.. Maargoed.  ;D

Jelco

3x per dag oogdruppels.. dierenmishandeling..  ;D


milaja

ach.
dat zal inderdaad niet meevallen.

Jelco

Hij stribbelt heel erg tegen, dus vandaar dat me moeder hem pakt en ik het druppeltje in zn oog doet.. maar gelukkig bijt hij nooit!

milaja

gelukkig dat je het niet alleen hoeft te doen want dat lijkt me heel lastig.

Jelco

Zijn oogje is weer helemaal genezen, hij is ook al zeker weer een stuk actiever! Ik blijf met die oogdruppels doorgaan tot dag 7. Antibiotica in zn drinkwater ben k mee gestopt omdat die dan helemaal niet meer drinkt. Hij weet dondersgoed als ik hem oogdruppels wil geven want dan vliegt die de hele kamer door.  ;D

Maar het opvallende oog ziet dat zijn kuif weer helemaal is aangegroeid na zijn ongeluk;

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39181.0.html