18 juli 2025, 16:32:52

CHAIRLOWA : update foto's

Gestart door Jeroenw, 17 februari 2012, 15:28:10

« vorige - volgende »

Jeroenw

Van  de internet geplukt ziet er wel vet uit

PAKARA KOOPOVEREENKOMST

Ondergetekenden,

naam:
adres:

en

naam:
adres:

komen het volgende overeen:

A: ALGEMENE BEPALINGEN

Artikel 1.
De verkoper verkoopt aan de koper, gelijk de koper koopt van de verkoper, een vogel:

soort:

naam
Latijnse naam:
Nederlandse naam:
mutatie naam:

beschikbare oudergegevens:

geboren:
c.q. geschatte leeftijd:

geslacht:
 bepaald door endoscopisch onderzoek:
 en/of bloedonderzoek (DNA):

identificatie:
ringnummer:
chipnummer:
Cites ​
document nodig:
documentnummer:

bijzondere kenmerken:
foto:
Artikel 2.
1. De verkoper verbindt zich om de vogel met toebehoren aan de koper in eigendom over te dragen en af te leveren.
De koper is hiervoor aan de verkoper een bedrag verschuldigd van  €.............................
2. Onder toebehoren zijn begrepen de aanwezige verslagen van geslachtsbepalende onderzoeken (endoscopisch/DNA), Citesdocumenten, verklaringen en gegevens van de in artikel 10 genoemde onderzoeken.

Artikel 3.
1. De feitelijke aflevering van de vogel zal tegen gelijktijdige betaling van de in het vorige artikel vermelde koopprijs bij de verkoper plaatsvinden op.................................(datum).

Artikel 4.
1. Wanneer, in afwijking van het bepaalde in het vorige artikel, de vogel door of namens de verkoper bij de koper wordt bezorgd, dan is de vogel pas voor risico van de koper van de bezorging af. Er worden in dat geval geen bezorgkosten in rekening gebracht.

B: CONFORMITEIT

Artikel 5.
De verkoper verbindt zich om een vogel af te leveren die aan de overeenkomst beantwoordt.

Artikel 6.
De koper verklaart, dat hij de vogel met de volgende bedoeling koopt (recreatiedier, kweekdier e.d):...............................................................................................

Artikel 7.
De verkoper verklaart, dat hij kennis heeft genomen van de bedoeling van de koper met betrekking tot de vogel.

Artikel 8.
De verkoper verklaart, dat de vogel de eigenschappen bezit die nodig zijn voor normaal gebruik daarvan, waaronder:
- geschiktheid voor het in artikel 6 genoemde doel,
- ongevaarlijk,
- een goede gezondheid,
- zonder gebreken,
- de vereiste wettelijke documenten,
- correcte en volledige instructies inzake voeding, verzorging, training en huisvesting,
onverminderd het bepaalde in de artikelen 10 en 11.

Artikel 9.
De verkoper verklaart, dat de vogel de volgende bijzondere eigenschappen bezit:........................................................................................................................................................................................................................

C: GEZONDHEID EN ONDERZOEKEN

Artikel 10.
1. De verkoper heeft de vogel*:
 gevaccineerd,
 ontwormt,
met de volgende middelen:..........................................................
2. De verkoper heeft op.............................(datum) door een daartoe bevoegde dierenarts de volgende onderzoeken laten uitvoeren*:
 Endoscopisch onderzoek,
 Chlamydia (bloedonderzoek),
 PBFD (bloedonderzoek),
 Polyoma (bloedonderzoek),
 Cloaca swab (bacterieel onderzoek),
 Kliermaagdilatie (röntgenfoto's),
ten bewijze waarvan voornoemde dierenarts(en) een ondertekende en gedateerde verklaring alsmede de betreffende verslagen heeft (hebben) achtergelaten, welke vóór of bij de aflevering van de vogel aan de koper worden overgedragen.
3. De verkoper heeft op.....................(datum) door dierenarts (naam).......... .................
(praktijkadres)................................................................................................
(plaats).....................................
(telefoon).................................,
de vogel klinisch laten onderzoeken op de algemene gezondheidstoestand. Deze dierenarts heeft zijn bevindingen neergelegd in een gedateerde en ondertekende verklaring, welke vóór of bij de aflevering van de vogel wordt overgedragen.
4. Indien en voor zover de dierenarts(en) in de vorige leden van dit artikel bedoelde verklaring(en) heeft (hebben) vastgesteld, dat de vogel een gebrek of ziekte vertoont, dan kan de koper zich er niet op beroepen dat de vogel niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het ondertekenen van de overeenkomst bekend was. De koper wordt geacht bekend te zijn met bedoeld gebrek of ziekte indien en voor zover deze verklaring(en) ten minste 2 dagen vóór de ondertekening van deze overeenkomst aan de koper ter hand is (zijn) gesteld.

Artikel 11.
1. De koper en verkoper constateren, dat de vogel op het moment van ondertekening van deze overeenkomst*,
 geen uiterlijke of duidelijk waarneembare gebreken of afwijkingen heeft.
 de volgende uiterlijke of duidelijk waarneembare gebreken of afwijkingen heeft.......................................................................................................................................................................................................

D: RECHTEN VAN DE KOPER

Artikel 12.

1. Indien de vogel niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan verplicht de verkoper zich om op verzoek en ter vrije keuze van de koper:
a. herstel van de vogel te bevorderen door een diergeneeskundige behandeling of de vogel te vervangen door een soortgelijke vogel, binnen een redelijke termijn, zonder kosten en ernstige overlast voor de koper, hetzij
b. de vogel terug te nemen tegen terugbetaling aan de koper van de volledige koopprijs, hetzij
c. de koopprijs te verminderen in evenredigheid met de mate waarin de vogel van de overeenkomst afwijkt.
2. De vogel beantwoordt onder meer niet aan de overeenkomst indien blijkt, dat hij een van in de artikelen 8 en 9 van deze overeenkomst aangegeven eigenschappen mist, onverminderd het bepaalde in de artikelen 10 en 11.
3. Indien binnen zes maanden na de aflevering blijkt, dat de vogel een eigenschap mist die de koper mocht verwachten, dan wordt vermoed dat de vogel al bij de aflevering niet aan de overeenkomst beantwoordde.
4. Indien de vogel niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan is de koper verplicht om uiterlijk binnen twee maanden na ontdekking de verkoper hiervan schriftelijk in kennis te stellen.
5. Indien de verkoper niet binnen twee weken nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting om de vogel door een deskundige dierenarts te laten behandelen zoals bedoeld in lid 1 onder a heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
6. Voor uitoefening van het in lid 1 onder c bedoelde recht is geen schriftelijke verklaring van de koper vereist.
7. De in dit artikel genoemde rechten komen de koper toe onverminderd alle andere rechten en vorderingen, waaronder zijn recht op schadevergoeding.

E: OVERIGE BEPALINGEN

Artikel 13.
De koper is verplicht om zich te gedragen als een goed dierenliefhebber en bij het houden, verzorgen en behandelen van de vogel, het welzijn en de gezondheid ervan te bevorderen.

Artikel 14.
1. Op deze overeenkomst is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
2. In afwijking van de wettelijke regels voor de bevoegdheid van de burgerlijke rechter zal elk geschil tussen de koper en verkoper, in geval de rechtbank bevoegd is, worden beslecht door de rechtbank in de woonplaats of het arrondissement van de koper. De koper blijft echter bevoegd de verkoper te dagvaarden voor de volgens de wet of het toepasselijke internationale verdrag bevoegde rechter.

Aldus met gelijke toevoegingen en doorhalingen, in tweevoud getekend:

Plaats:

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 18 juli 2012, 17:04:31
Ooow en je mag met een gekochte valkparkiet wel een tentoonstelling spelen.
Maar alleen in de open klasse :D

Maar jeroen hoe is het met jou valkjes :D
Groetjes Petra.

Gaat goed met ze ik heb hier een hallo en doei en kiekeboe. Orkest lol
Met de kleintjes ah zo lief 1  van twee weken oud steekt zo af en toe zijn kopje naar buiten is dat niet wat te vroeg?

Ik wil nieuwe foto's shoot plaatsen maar de ouders zijn nu drukker met ze dan anders even wachten tot ze alle twee weg gaan en dan kan ik met mijn foto camera schieten.

Jeroenw

Citaat van: Rissiejjj op 18 juli 2012, 17:09:34
Citaat van: Rianne op 18 juli 2012, 15:52:56
Het enige wat jou als verkoper enige rechten kan geven, is een koopcontract. Daar kun je bijv in zetten dat de koper de valkparkiet niet mag doorverkopen binnen een bepaalde tijd. Maar ja, in hoeverre kun je dat controleren? Je kunt niemand verplichten om je elke week een foto te sturen. En teveel eisen en voorwaarden in een contract schrikken ook af.

Klopt, hetgeen je rechten geeft na de verkoop is een contract. Maar zodra je zelf een contract opsteld kun je het ook vergeten. Het contract moet dan helemaal langs de notaris etc om rechtsgeldig te zijn. De nederlandse wet bied te weinig bescherming na een verkoop. Maar het is nou eenmaal zo, maar de enige manier om een contract geldig te maken is dus via de Notaris, al zou een contract mensen wel afschrikken, ze zouden dan niet zo snel iets uitspoken wat volgens het contract niet mag.

Zelf helaas mee gemaakt toen ik nog opvang van honden deed, incl contract, maar niet via de notaris. Ik kon fluiten naar mijn rechten uit het Contract, advocaat heeft me gelijk verteld niets meer te hoeven doen, want winnen zou ik het niet.

Even als extra tip dit hierboven!

Edit:
Even een link erbij naar een situatie waar iemand spijt had van de verkoop, gaat dan wel over een paard, maar staan wel duidelijke dingen in hoe het werkt.
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/verkoop-ongedaan-maken/

Heftig en oneerlijk ,  aanpassingen in de wet mag wel Ik heb Over  je link met dat paard triest

carco

Ik persoonlijk denk dat zo'n koopcontract veel te ver gaat.
En je een heel stuk minder vogels zal verkopen omdat niet veel mensen dit willen.
Klik op het plaatje voor onze site!

Jeroenw

Citaat van: carco op 18 juli 2012, 20:29:12
Ik persoonlijk denk dat zo'n koopcontract veel te ver gaat.
En je een heel stuk minder vogels zal verkopen omdat niet veel mensen dit willen.

Waarom zullen mensen dit niet willen dat houd in dat ze niet te vertrouwen zijn, als ze dat niet willen

Ik zelf zal zo contract wel tekenen het geef me gevoel van vertrouwen
En dat de verkoper niet zomaar vogels verkoop dat de verkoper het sirieus neemt.

Hoe meer mensen er moeite moeten doen om een valkparkiet te kopen geven ook echt om zo dier dan een valkparkiet die je zo kan krijgen
Zo herken je de mensen die er ook echt waarde aanhecht

Ik mag geen foto's meer maken van hun ouders ze letten overdreven op hun jongen ik probeer zo nog eens hahaha lol

Jeroenw

18 juli 2012, 21:54:36 #154 Last Edit: 18 juli 2012, 21:57:47 by Jeroenw
Moeder heb haar kleintjes bijna twee dagen niet alleen gelaten echte moederliefde

Ik wilde toch een plaatje schieten, en dat heb ik ook gedaan

Voor de ingang van het blok werd niet gewaardeerd

Mooi zo het staart als een waaier uitgepreid  :D

Ik kan me opaline niet laten zien ze is zo mooi geworden misschien morgen :)

☺ Pita ☺

Leuke foto's! Ze zien er goed uit hoor :D

Jeroenw

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 19 juli 2012, 06:59:41
Leuke foto's! Ze zien er goed uit hoor :D

:D  dank je wel vraag op de foto heb een jong valkje twee kleuren kuif geel en bruin kom dat vaker voor?

We nemen Vera mijn opaline cinnamon eens onder de loep

☺ Pita ☺

patty

zo, wat een mooie foto's... echte schatjes. jammer dat je verweg woont.

Jeroenw

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 19 juli 2012, 19:37:52
Ja hoor dit is een opaline cinnamon :D
Citaat van: patty op 19 juli 2012, 21:39:49
zo, wat een mooie foto's... echte schatjes. jammer dat je verweg woont.

Ja een echte opaline cinnamon ik heb haar Vera genoemd en blijf bij mij
Ze heb veel geel veel meer dan Lisa me ander opaline cinnamon maar na de eerste rui kan nog veel veranderen heb ik me laten vertellen  :)

Dank je wel het is een vier jaar ouden kamera maar hij doet het nog goed, ja de afstand hey

Gr. Jeroen

Jeroenw

Mmmm mis wat sorry dit zijn niet alle foto's die plaats ik morgen dan heb ik ook weer wat voor morgen

En???

Jeroenw

Om te beginnen met bobo drie weken oud en wilde de buiten wereld al leren kennen, hij is de oudste van de vier,  en is een witmasker cinnamon. Dat was schrikken voor hem die grote valken had er gelijk spijt van. Ik heb hem op gepakt tegen me borst aan gedrukt en hem gekalmeerd

En weer terug in zijn blok geplaats , hij zal het niet meer zo snel doen niks is veiliger dan zijn eigen vertrouwde broedblok.

Vera de opaline cinnamon ze lijkt steeds meer feller geel te worden
Het doet nog net geen pijn aan je ogen. Ik heb veel opaline Cinnamons gezien en ik heb ook een ouder exemplaar , maar Vera ik ben er helemaal weg van . Mooie gelen parels . Heb het soms temaken omdat je twee Cinnamons met elkaar gekruist heb dat het gelen melamine hoe het ook heet veel feller intenser wordt?

Een foto van gisteren  20 juli

En een foto van vandaag 21 juli

De jongste twee worden Cinnamons een tintje donkerder dan hun moeder en vader en tantes

Jeroenw

Vreemd drie weken oud horen nog in het blok te zijn toch?

Ze zitten wel bijna helemaal in de veren maar toch
Ik zet ze maar terug in het blok

Ze kijken al vanaf twee weken uit het blok  ze zijn zo ondernemend als weet niet wat.

Gelukkig maken ze geen grote val  :)blok staat op de voliere  bodem

Rissiejjj

Hier deze ronde ook erg snelle vogels gehad.
Waren ook al met 3 weken of iets uit het blok, heb ze toen weer terug gezet. Ook de 2de keer terug gezet, 3de keer heb ik ze gelaten, dan zou het wel goedzitten, en ze hebben het perfect gered!

Jeroenw

Citaat van: Rissiejjj op 22 juli 2012, 16:24:17
Hier deze ronde ook erg snelle vogels gehad.
Waren ook al met 3 weken of iets uit het blok, heb ze toen weer terug gezet. Ook de 2de keer terug gezet, 3de keer heb ik ze gelaten, dan zou het wel goedzitten, en ze hebben het perfect gered!

En de val die ze maken ?  Of heb jij ook  het blok op de bodem gezet?
Wand dr uit gaan willen ze wel maar de val opvangen met flapperen
Daar zijn ze volgens mij nog niet klaar voor ik ben bang als ze verkeerd vallen dat ze hun nek breken.

Maar wel fijn dat de ontwikkeling goed gaat en pienter zijn