8 mei 2025, 22:28:42

mannetje?

Gestart door Angellex, 8 augustus 2003, 13:49:12

« vorige - volgende »

Angellex

Hallo allemaal,wij hebben tussen twee haakjes een mannetje opgehaald,omdat we volgend jaar en nestje willen,maar nu weet ik het niet zeker meer of het een mannetje is.Mocht het namelijk toch een vrouwtje zijn dan mogen we hem nog ruilen.Heeft er iemand een tip misschien waaraan ik het snelst kan zien?Hij is 8 weken,duidelijke oranje vlekken,zijn veren zijn wit en zijn staartveren wat gelig,hij blaast af en toe ook naar onze pop,en heeft een roze snavel en fluit veel,misschien dat jullie er wat aan hebben,maar als jullie het niet weten waar kan ik dan terecht?en is dit een latino?groetjess Angélique

Valerkiet

8 augustus 2003, 14:07:03 #1 Last Edit: 8 augustus 2003, 14:08:46 by Valerkiet
hij heeft best wel veel geel hé.
volgens mij is het een vrouwtje maar w8 even ik ga ff vergelijken met mij lutino pop :)

Valerkiet

8 augustus 2003, 14:08:22 #2 Last Edit: 8 augustus 2003, 14:12:58 by Valerkiet
ja ok dat is een vrouwtje hoor!
een manetje is spierwit (behalve de masker) en deze heeft duidelijk gele veren
en ja het is een lutino.
en hij blaast omdat hij bang is.
gewoon veel tegen praten enzo dat komt wel weer goed. :)maar ruilen zou ik nie doen hoor! :-/ :-X
de valk krijgt er stres mee en het is ook wel droevig.
en 2 valkjes scheiden :'(
wat ik zou doen is er gewoon nog eentje bij nemen.
ik had vroeger dezelfde probleem alleen had ik 2 mannetjes.
en ik heb gewoon nog eentje bijgenomen en ik had er zoveel pret mee dat ik er nu 7 heb :-/ :-X

Stijn dc

hello

ik ben er niet zo zeker van dat dat een vrouwtje is, alles kan nog veranderen hoor!
en hij is nog maar 8 weken dus...

SDC:D

Valerkiet

nog 4maandjes w8ten dan  :)
geduld word beloont! ;D

Angellex

nou oke en bedankt voor de reacties,alleen hoop ik eigenlijk wel dat het een mannetje is,ik denk dat chico een vrouwtje is ze is een jaar,kunnen jullie daar advies over geven misschien?greetsss

Valerkiet

ze is gepareld en ze is 1 jaar.
daar kan ik nie over twijfelen!! dat moet een vrouwtje zijn! ;D

Angellex

oke dank je wel,ik dacht het al wel hoor,want ze heeft ook een visgraat motief op haar staart.Ik heb trouwens net even de dierenwinkel gebeld overr het mannetje,maar die denkt dus wel dat het een mannetje is,omdat zijn kop vel geel is,volgende week moet ik hem even laten zien,ik moet trouwens nog even zeggen dat ik dit forum bijzonder leuk vind.Kun je tenminste mert elkaar gedachtes uitwisselen,en vind het erg leuk dat mensen een beetje de moeite doen om je te helpen.Groetjesss

Valerkiet

hihi geen dank ;) de complipentjes gaan naar lique en peter hoor :D ;)
en hij heeft nie echt een echt felgele kop :-/
...vind ik toch.
en hij heeft echt geel.
maar tja ik zou er nog enkele maandjes mee w8ten want hij is nog best jong hé? :-/
de kleuren kunnen nog veranderen. ::)

Valerkiet

:o :o :-/zeg euhm lijkt dat maar zo of heeft je lutino een dubbele kuif :-/ :-/ :o

Angellex

;D ik denk het niet hoor,volgens mij was hij daar nat,had net een badje gehad,mar oordeel zelf zou ik zeggen hier nog een foto.

Valerkiet

nee het is een normale kuif hoor...maar het leek zo raar op de eerste foto :P

Paul

Hoi Angélique,
De kleuren van je Lutino valkje zeggen nu nog niks hoor.
Hij heeft zijn babyveertjes nog aan en zelfs als ie zijn orginele veren krijgt over een half jaar is het soms moeilijk te zien.
Je kan het met een paar weekjes denk ik al wel merken aan zijn gedrag.
Hij zal veel meer en harder gaan fluiten dan een popje en misschien ook wel dingen nafluiten.
De geparelde kan heel goed een popje zijn maar is ook nog niet zeker en de visgraat kan bij mannen en poppen zo zijn bij geparelde valkjes dus dat zegt niks.
Meestal verdwijnen de parels bij de mannetjes maar dat kan pas na de tweede of derde rui zijn soms.

Groetjes, Paul

Valerkiet

meestal? :-/
dat is toch altijd?
of bestaan er geparelde valken die het nie verliezen :-/

Annemieke

Hoi allemaal.

Paul, over dat harde fluiten van een mannetje zou ik niet te veel zeggen.
Onze pop fluit harder dan onze man, alleen fluit hij meer verschillende noten dan zij.

Verder was Teddy (onze pop) tot het moment dat ze eieren ging leggen voor iedereen een man, dus mijn advies is: rustig afwachten ook al is dat nog zo moeilijk.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky