14 mei 2025, 19:49:08

kortwieken tegen agressie?

Gestart door SevenFifty, 11 februari 2012, 17:37:50

« vorige - volgende »

SevenFifty

Mijn valk man van 9 maanden is al weken heel agressief naar mij toe. Ik heb van verschillende mensen begrepen dat kortwieken wordt aangeraden tegen dit gedrag. Klopt dit en wat zijn jullie ervaringen mbt kortwieken en agressie?

milaja

het kan echt helpen.
ze zijn dan wat hulpelozer of voelen zich zo.
je kan het in ieder geval proberen dan weet je het.
het hoeft niet voor elke vogel te gelden natuurlijk.
maar ik ken vogels die er erg van opgeknapt zijn.
succes.

keet

Laat je hem wel eens vliegen? Zit hij dan 'boven' jou?

copez

22 februari 2012, 21:50:44 #3 Last Edit: 22 februari 2012, 22:07:51 by copez
Hallo SevenFifty,

Ik ben Pluis, een valkje van ongeveer 11 maanden oud.
Ik was altijd heel lief tegen mijn baasje omdat mijn baasje lief tegen mij is. Mijn baasje kroelt altijd lekker met mij, ik mag er in de ochten altijd even uit zodat ik samen met hem de krant kan lezen en lekker rondjes kan vliegen.

'S avonds hebben we ook altijd dolle pret, beetje vliegen, beetje kroelen, lekker mijn verenpak nakeijken op zijn schouder, beetje slapen... heerlijk.

Maar de laatste tijd ben ik helemaal niet meer lief tegen mijn baasje. Waarom weet ik ook niet. Ik mag hem eigenlijk niet meer zo... Zodra ik uit de kooi ben vlieg ik direct weg en ga op de keukenkast zitten... daar blijf ik even zitten en dan wordt ik supppppperboos.... de adrealine giert door mijn lichaam en ik val dan zonder pardon mijn baas aan door heel erg hard op hem af te vliegen en als een helicopter stilhangen rond zijn hoofd overal in te bijten en vast te pakken met mijn klauwen...

Weet ook niet waarom ik het doe.

Lief praten helpt niet bij mij. Mij in de kooi laten zitten helpt ook niet want ik maak kabaal voor tien. Geen aandacht geven maakt me ook niet uit, ik krijg jullie (en de buren) toch wel gek met mijn gekrijs! HiHi.

Ben sinds gisteren helemaal omgeslagen; ik ben weer lief, mak, en kroel weer graag. Apache-gevechtsaanvallen doe ik niet meer, want kan ze niet ook meer. Mijn baasje kwam gisteren thuis, maakte het licht en en daarna weet ik niets meer... het enige wat ik weet is dat ik niet meer kan vliegen :s ....

Heel raar nu ik alleen nog maar kan hoppen. Ik heb ook helemaal geen zin meer om bij mijn baasje weg te gaan. Tis eigenlijk gewoon een toffe gast.
Ik hoop wel dat ik na de volgende rui weer wat hoogte en vaart kan maken want dat vond ik altijd zoho fijn... maar eerlijk is eerlijk, een tevreden baasje is nog beter.

groetjes Pluis.

milaja

je bent een goed voorbeeld pluis,dat kort wieken echt kan helpen.
hardstikke fijn.

tanneke33

heeft jouw vogeltje niet " gewoon"last van de puberteit? roep maar wat hoor