5 mei 2025, 14:27:53

vraagje

Gestart door tanneke33, 28 januari 2012, 11:43:36

« vorige - volgende »

tanneke33

28 januari 2012, 11:43:36 Last Edit: 28 januari 2012, 11:50:57 by tanneke33
hoihoi , ik heb een nestje met 4 jongen , vader is een wildkleur ( ouders waren ook wildkleur) en mams is een cinnamon geparelde .
nu zit ik te kijken he? ik dacht dat er enkel wildkleurtjes "uit"zouden komen? maar 1 jong is echt heel licht van kleur? kan die dan toch cinnemon zijn? ik dacht omdat paps 100% wildkleur was dat dat niet kon? of zie ik nu spoken ,zal zo ff kijken of ik een fotootje kan plaatsen

het gaat om de voorste , die erachter is de oudste

Manouk

Vaders zal toch de split opaline meedragen, aangezien dit jong echt opaline word.. wel leuk toch een verrassing in je nestje ;)

groetjes
Manouk

Tamireya

Het lijkt erop dat dit jong opaline is, maar ik vind het wel een soort "twijfel gevalletje" wat de kleur aangaat.

Ik denk dat je het best nog even een paar dagen kunt wachten tot er nog meer pennen/veren komen dan zul je het duidelijker kunnen zien welke kleur hij/zij krijgt. ;)

tanneke33

spannend ! is het dan ook duidelijk of t een man of pop is?

mariejj

nee omdat moeders ook opaline is weet je het geslacht niet:

Moeder:cinnamon opaline
Vader:wildkleur split voor {X1:  opaline}

man afkomst:
50% opaline split voor {X2: cinnamon}
50% wildkleur split voor {X2: cinnamon opaline}

pop afkomst:
50% opaline
50% wildkleur

carco

Ik denk dat het kleintje een cinnamon opaline is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Jaimy

het kuifje is inderdaad licht, maar dan zou vaders dus naast opaline split, ook cinnamon split moeten zijn?

Jaimy

Moeder:cinnamon opaline
Vader:wildkleur split voor {X1:  cinnamon opaline}

man afkomst:
50% cinnamon opaline
50% wildkleur split voor {X2: cinnamon opaline}

pop afkomst:
50% cinnamon opaline
50% wildkleur

tanneke33

ik ben echt zo benieuwd wat dit gaat worden, ik was echt zo uit gegaan van wildkleurtjes ;-)
en het was toch al zo spannend want het is het eerste nestje van dit koppeltje en gezien mijn 2eerdere nestjes ( van een ander koppel)die toen zo dramatisch afliepen is dit echt zo bijzonder om mee te maken

Manouk

heb je ondertussen al nieuwe foto's om ons te verblijden met kleine schattige valkjes??? ;)

tanneke33

ja tuurlijk!! ze zijn zow lief en vandaag was er zelfs 1 het blok uit geklommen

zo is het welduidelijk dat t echt 2 om 2 is ;-)

Manouk

aaaah ze zijn schattig.. leuk he ;) kleine valkjes.. het gaat ook zo snel dat ze klein zijn en dan al gaan verhuizen......

tanneke33

ik vind t echt zo bijzonder hoe klein ze zijn als ze uit t ei kruipen en dan na een week of 4 willen ze al uit t blok klimmen , ik moet er ook eigenlijk niet aan denken dat ze evt naar een ander baasje zouden gaan ook al weet ik wel dat ik ze niet allemaal kan houden

Manouk

jaa wil ze ook wel allemaal houden, maar mijn aantal zit al op 14 :P hihhi en ik vind altijd al zo gaaf als ze net uit t eitje zijn denk ik al.. dat past toch nooit hahah