2 mei 2025, 22:29:59

bleekmasker of...?

Gestart door patty_dordtse valkjes, 26 januari 2012, 11:59:13

« vorige - volgende »

carco

Citaat van: Ludo op 26 januari 2012, 22:54:40
Voor je mij op mijn donder geeft, kan je misschien best eerst vermelden wat ik eigenlijk gezegd heb  ;)

Wat ik in principe altijd zeg is dat je bij dergelijke twijfelgevallen dikwijls niet op een foto kan zien wat het is.

Deze vogel heeft een combinatie van tegenstrijdigheden op de foto.

1. Het masker van een bleekmaskerwitmasker is bijna wit, dat is op deze foto niet het geval.

2. Bij een bleekmasker (homozygoot) is het masker wel geel en zijn de wangen oranje, maar die vogels zijn zo zeldzaam dat het bijna onmogelijk is dat je op zo'n vogel per ongeluk valt.

Op deze link kan je een foto zien van een vogel van mijzelf een bleekmasker opaline heterozygoot, je kan zien dat deze vogel geel in zijn parels heeft, jou vogel heeft dat niet.

http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewtopic.php?t=1035&mforum=valkparkietenbenelux

Het beste wat je kan doen is hem meebrengen naar de valkparkietendag op 19 februari in Culemborg

Groeten,

Ludo

Maar Ludo die van jou is een pop.
Bij die van Patty loopt het gele masker veel verder door dan die op de foto. Dit gaat onder de wangen verder. Zo ook onder de kin.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Ludo

een bleekmaske rgeelwang bestaat trouwens hoor !
De werkgroep raadt dergelijke combinaties ten zeerste af.
Ik dacht ook eerst dat het misschien fatty liver was, maar dan zouden de parels ook geel zien.

Volgens mij kan je uit de foto niks afleiden, je kan ook niet veel afleiden als je die vogel in het echt alleen ziet, je moet de vogel eigenlijk zien naast een bleekmaskerwitmasker en een geelwang, dus best meebrengen naar de valkparkietendag in culemborg op 19 februari  ;)
Inschrijven kan hier
http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewtopic.php?t=2179&mforum=valkparkietenbenelux
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

carco

Nou patty dan hoop ik dat je deze vogel daar kan krijgen,want ik ben best nieuwsgierig  :D
Helaas kan ik zelf die dag niet wegens een verjaardag: had graag gekomen.

Groetjes : Caroline.

mariejj

Heeft ie geen ring?

En het lijkt mij een man  ::) aangezien hij een echt masker heeft en niet het gele wat een geparelde pop heeft, er zitten geen parels meer in de kuif en 'baard'.

Citaat van: Ludo op 26 januari 2012, 22:54:40

2. Bij een bleekmasker (homozygoot) is het masker wel geel en zijn de wangen oranje, maar die vogels zijn zo zeldzaam dat het bijna onmogelijk is dat je op zo'n vogel per ongeluk valt.

Er werden hier in de buurt meerdere aangeboden door een handelaar, dus zo onmogelijk is het niet dat patty misschien 1 van die vogels is tegengekomen.

patty_dordtse valkjes

Deze valk komt uit rotterdam vandaan

deze man bood en op marktplaats een geelwang valkparkiet aan met een wildkleur
hij zei dat die nog meerdere had zitten maar ook 2 geelwangs.

ik kwam daar savonds aan en zijn zonen hadden 2 valkjes in de kooi gedaan waaronder deze en een andere ....

ik zei op deze heb ik neit gereageerd etc.

toen heb ik zijn vader gebeld en het verhaal uitgelegt hij zeg dan heeft die de verkeerde gepakt loop even om naar de andere...

geen voliere alleen een schuur met 6 valkjes erin de helft kaal en toen zag ik dat deze zulke wangen had.

binnen hoorde ik ook valkjes en keek door een deur naar binnen alle in kleine kooitjes op de grond naast elkaar

vond het dus al super vreemd etc want ze hebben dus foto's gewoon van andere gebruikt....
heb dit valkje onder de 15E gekocht en heb hem of haar meegenomen naar huis....

wel lopen zoeken op internet en veel afbeeldingen komen we uit op iedergeval bleekmasker hahaha

dit valkje heeft wel geel bij zijn vleugels bij de parels

caroline heeft dit valkje in het echt gezien dus zij kan het bevestigen  ;D

ik kan vandaag nieuwe foto's maken en voor de mensen die bepaalde foto's willen moeten het even zeggen over de vleugels open of staart of noiem maar op

leuk onderwerpje he haha ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Jel

Ik heb zelf ook een Opaline Bleekmasker gekocht bij Trudy uit Hoorn, bij mij zou het om een MAN gaan maar ik twijfel aangezien hij van Juni 2011 zou zijn en toch nog erg veel parels heeft.
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

patty_dordtse valkjes

hoi,

Jel ik heb ook nog man zitten en die is een jaar geweest en heeft nog steeds wat parels dus dat zegt niks

je hebt zelf dit valkje gekocht en ervoor gekozen toch ;D
jonge valkjes te koop

Trudy A.

Citaat van: Jel op 31 januari 2012, 18:55:22
Ik heb zelf ook een Opaline Bleekmasker gekocht bij Trudy uit Hoorn, bij mij zou het om een MAN gaan maar ik twijfel aangezien hij van Juni 2011 zou zijn en toch nog erg veel parels heeft.

Hallo Jel ,uit Almelo , als er iemand zeker wist ,dat het een man was ,dan was jij het wel ,maar blijkbaar twijfel je nog aan de parels , die verdwijnen niet in ene keer , je zou er een dna test tegenaan kunnen gooien ,want ook na die uitgave  heb je nog steeds een redelijk goedkope  bleekmasker homozygoot met mooie splits . ben je inmiddels geslaagd voor de dp,s .  wel goed opletten hoor.

patty_dordtse valkjes

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

hier nog 2 foto's zoals je kan zien ook geel in de parels
jonge valkjes te koop

carco

Heb je hem / haar binnen gehaald ?
Snap niet dat je niet even laat testen hoor,dan weet je in ieder geval of je er een man of pop tegenover moet zetten.
Ik vind het wel een mooi valkje.

Jel

1 februari 2012, 19:46:45 #25 Last Edit: 1 februari 2012, 19:48:28 by Jel
Hoi Trudy,

Ik kom niet uit Almelo hoor maar uit Limburg.

Ja ik heb zelf gekozen ervoor en ik dacht het ook zeker te weten door de schonen rug.
Ik geloof ook wel dat het een MAN is omdat de rug al schoon is.
Maar een test kan maar hoeft niet.
Verder gaat het erg goed met de valk.

De valk op de 2 foto's die je plaatste heeft minder parels dan mijn valk dat wel ik zal morgen wel ff een foto plaatsen.

Groetjes Jel

Citaat van: Trudy A. op  1 februari 2012, 12:56:35
Citaat van: Jel op 31 januari 2012, 18:55:22

Hallo Jel ,uit Almelo , als er iemand zeker wist ,dat het een man was ,dan was jij het wel ,maar blijkbaar twijfel je nog aan de parels , die verdwijnen niet in ene keer , je zou er een dna test tegenaan kunnen gooien ,want ook na die uitgave  heb je nog steeds een redelijk goedkope  bleekmasker homozygoot met mooie splits . ben je inmiddels geslaagd voor de dp,s .  wel goed opletten hoor.
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)

*Esther*

Citaat van: carco op  1 februari 2012, 19:13:19
Heb je hem / haar binnen gehaald ?
Snap niet dat je niet even laat testen hoor,dan weet je in ieder geval of je er een man of pop tegenover moet zetten.
Ik vind het wel een mooi valkje.

Zou ik ook doen.

Citaat van: Ludo op 26 januari 2012, 23:22:35

Volgens mij kan je uit de foto niks afleiden, je kan ook niet veel afleiden als je die vogel in het echt alleen ziet, je moet de vogel eigenlijk zien naast een bleekmaskerwitmasker en een geelwang.

dan lijkt het me nog moeilijk te zien

Ik zou hem/haar eerst koppelen aan een witmasker.

gr Esther

Patrick

Ik heb afgelopen zondag een BleekmaskerWitmasker/Bleekmasker en een geelwang naast elkaar gezien en dan zie je toch goed het verschil hoor ;-)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl