|
Pagina's: 1 [2]
|
|
|
Auteur
|
Topic: bleekmasker of...? (gelezen 389 keer)
|
carco
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Brutus onze lieve boomer
|
Voor je mij op mijn donder geeft, kan je misschien best eerst vermelden wat ik eigenlijk gezegd heb  Wat ik in principe altijd zeg is dat je bij dergelijke twijfelgevallen dikwijls niet op een foto kan zien wat het is. Deze vogel heeft een combinatie van tegenstrijdigheden op de foto. 1. Het masker van een bleekmaskerwitmasker is bijna wit, dat is op deze foto niet het geval. 2. Bij een bleekmasker (homozygoot) is het masker wel geel en zijn de wangen oranje, maar die vogels zijn zo zeldzaam dat het bijna onmogelijk is dat je op zo'n vogel per ongeluk valt. Op deze link kan je een foto zien van een vogel van mijzelf een bleekmasker opaline heterozygoot, je kan zien dat deze vogel geel in zijn parels heeft, jou vogel heeft dat niet. http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewtopic.php?t=1035&mforum=valkparkietenbeneluxHet beste wat je kan doen is hem meebrengen naar de valkparkietendag op 19 februari in Culemborg Groeten, Ludo Maar Ludo die van jou is een pop. Bij die van Patty loopt het gele masker veel verder door dan die op de foto. Dit gaat onder de wangen verder. Zo ook onder de kin.
Groetjes: Caroline.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ludo
Valkparkiet

Geslacht: 
|
een bleekmaske rgeelwang bestaat trouwens hoor ! De werkgroep raadt dergelijke combinaties ten zeerste af. Ik dacht ook eerst dat het misschien fatty liver was, maar dan zouden de parels ook geel zien.
Volgens mij kan je uit de foto niks afleiden, je kan ook niet veel afleiden als je die vogel in het echt alleen ziet, je moet de vogel eigenlijk zien naast een bleekmaskerwitmasker en een geelwang, dus best meebrengen naar de valkparkietendag in culemborg op 19 februari Inschrijven kan hier http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewtopic.php?t=2179&mforum=valkparkietenbenelux
|
|
|
|
|
|
|
|
|
carco
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Brutus onze lieve boomer
|
Nou patty dan hoop ik dat je deze vogel daar kan krijgen,want ik ben best nieuwsgierig  Helaas kan ik zelf die dag niet wegens een verjaardag: had graag gekomen.
Groetjes : Caroline.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jel
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Ik heb zelf ook een Opaline Bleekmasker gekocht bij Trudy uit Hoorn, bij mij zou het om een MAN gaan maar ik twijfel aangezien hij van Juni 2011 zou zijn en toch nog erg veel parels heeft.
|
|
|
|
|
|
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver en Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2012)
|
|
|
|
|
Trudy A.
Valkparkiet eitje

Geslacht: 
|
Ik heb zelf ook een Opaline Bleekmasker gekocht bij Trudy uit Hoorn, bij mij zou het om een MAN gaan maar ik twijfel aangezien hij van Juni 2011 zou zijn en toch nog erg veel parels heeft.
Hallo Jel ,uit Almelo , als er iemand zeker wist ,dat het een man was ,dan was jij het wel ,maar blijkbaar twijfel je nog aan de parels , die verdwijnen niet in ene keer , je zou er een dna test tegenaan kunnen gooien ,want ook na die uitgave heb je nog steeds een redelijk goedkope bleekmasker homozygoot met mooie splits . ben je inmiddels geslaagd voor de dp,s . wel goed opletten hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
carco
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Brutus onze lieve boomer
|
Heb je hem / haar binnen gehaald ? Snap niet dat je niet even laat testen hoor,dan weet je in ieder geval of je er een man of pop tegenover moet zetten. Ik vind het wel een mooi valkje.
Groetjes : Caroline.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jel
Valkparkiet

Geslacht: 

|
Hoi Trudy,
Ik kom niet uit Almelo hoor maar uit Limburg.
Ja ik heb zelf gekozen ervoor en ik dacht het ook zeker te weten door de schonen rug. Ik geloof ook wel dat het een MAN is omdat de rug al schoon is. Maar een test kan maar hoeft niet. Verder gaat het erg goed met de valk.
De valk op de 2 foto's die je plaatste heeft minder parels dan mijn valk dat wel ik zal morgen wel ff een foto plaatsen.
Groetjes Jel
Hallo Jel ,uit Almelo , als er iemand zeker wist ,dat het een man was ,dan was jij het wel ,maar blijkbaar twijfel je nog aan de parels , die verdwijnen niet in ene keer , je zou er een dna test tegenaan kunnen gooien ,want ook na die uitgave heb je nog steeds een redelijk goedkope bleekmasker homozygoot met mooie splits . ben je inmiddels geslaagd voor de dp,s . wel goed opletten hoor.
|
|
|
|
|
|
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver en Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2012)
|
|
|
|
|
Patrick
Valkparkiet

|
Ik heb afgelopen zondag een BleekmaskerWitmasker/Bleekmasker en een geelwang naast elkaar gezien en dan zie je toch goed het verschil hoor ;-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: 1 [2]
|
|
|
|
|
Pagina opgebouwd in 0.131 seconden met 19 queries.
| |
|