18 mei 2025, 23:31:55

vleugel amputeren

Gestart door dick, 21 januari 2012, 18:49:22

« vorige - volgende »

dick

hallo,

Mijn valkje had een tijdje geleden erg last van haar vleugel en begon de veren op de vleugel te verliezen. Ik ben bij 2 verschillende dierenartsen geweest waaronder 1 vogelarts. De eerste dierenarts kon geen oorzaak vinden. De vogelarts vermoed dat zij klem heeft gezeten met haar vleugel waardoor de zenuwen een tijdje klem hebben gezeten. Zij heeft pijnstillers en antibiotica gehad. Dit heeft geen effect gehad.

Zij kan niet vliegen en de paar veren die nog groeien komen er heel raar en scheef uit. Zij probeerd ze telkens goed te leggen wat niet lukt en ze heeft er erg veel last van.

Ik denk dat de beste optie voor haar een vleugelamputatie is. Ik vroeg me af of iemand een goeie vogel arts kent die dit kan doen. Ook ben ik benieuwd naar de kosten voor zo'n ingreep.

Alvast bedankt

gr. Sander

Sanna

Hallo Sander,

Ik zou dit zowiezo eerst met de vogelarts overleggen waar je geweest bent, wat hij daarvan vindt. En als die het met je eens is dan ook de operatie door de vogelarts laten uitvoeren. Die kan je ook precies vertellen hoeveel het gaat kosten. Ik weet niet bij wie je geweest bent, maar de enige vogelarts die ik zelf ken is dr. Frank Verstappen. Die is werkzaam in dierenkliniek de Hoofdstraat in Driebergen en in de faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht.

Veel succes en sterkte met de beslissing.

Groetjes, Sanna