29 april 2024, 00:29:50

Flevovalkenhof 2012

Gestart door *Esther*, 20 januari 2012, 22:27:57

« vorige - volgende »

carco

Balen van je 2 jongen.
Fijn dat je zo goed als alles al kwijt bent :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Larissa

hoi hoi

Jammer van je 2 donsjes, mooie jongen hoor.
Ook super fijn dat je alles al bijna kwijt bent

Groetjes Larissa

*Esther*

11 september 2012, 11:54:17 #167 Last Edit: 11 september 2012, 11:56:49 by *Esther*
Weinig nieuws hier. Het seizoen loopt echt op zijn eind.
Ben nu weer druk met de konijnen ;D.

Ik ben al weer aan het fantaseren hoe ik de koppels volgend jaar wil samenstellen................... eeeeeh ik bedoel hoe ik hoop dat ze het gaan doen.

Hier een opzetje:

Twinboy x Eywa = bontjes
Eywa klikt eigenlijk alleen met Twinboy. Geen handige combi omdat Twinboy geen split heeft voor witmakser. Anders waren er leuke bonte bleekmaskerwitmaskers van gekomen. Nu wel erg leuke bontjes. ;)

Picasso x Loenatik = bontjes met cinnamon en/of witmasker
Prachtige jongen! :-*

Zippo x ? witmasker = gezoomd witmasker
Hoop ik eindelijk gezoomde witmaskers te kweken  :D

Tycoon x Tais = gezoomd witmasker? Tycoon heeft nog nooit zijn gezoomd zijn, bewezen......  :-\ lang leve franse kweker, die niet eerlijk is over dit valkje (ook nog split bont split lutino.. :-X )
Misschien is hij wel schimmel? ::)

Expo x Noor = bonte bleekmaskers
Expo trekt niet naar Noor maar misschien wel als alle andere dames bezet zijn.  :)

Over:
Mauro; cinnamon witmasker, mooie man, lekker fors
Sterre; prachtige valkje om te zien, lutino geelwang, voert niet goed mee.
Mai = gezoomd, ovb verkocht


Beschikbare jongen:
bont witmasker
witmasker
bont
cinnamon bleekmasker split bont
cinnamon witmasker

Heb ik dus maar 5 koppels volgend seizoen. Lekker overzichtelijk en de valkjes lijken het beter te doen met minder bevolking in de voliere.

gr Esther

Zyra

Hey Esther,

Klinkt leuk je plannen voor volgend jaar. Je hebt het over minder bevolking in de voliere, zijn er valkjes weg? :o

*Esther*

Klopt ik heb alle geelwangen weg gedaan.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Ik! Haha! Maar meer omdat ik die al zo lang heb. Ze horen bij het interieur ;) Een koppel is moeder - zoon dus daar heb ik sowieso geen jongen van en het andere koppel zijn bonte geelwangen. Daar heb ik dit jaar jongen van gehad maar om nu te zeggen dat daar vraag naar is... wat een drama.

carco

Ik ook niet trouwens haha, heb zelf nog een geelwang man en het geelwang jong was ik zo kwijt ;)
Klik op het plaatje voor onze site!




Patrick

Tycoon x Tais = gezoomd witmasker? Tycoon heeft nog nooit zijn gezoomd zijn, bewezen......  Undecided lang leve franse kweker, die niet eerlijk is over dit valkje (ook nog split bont split lutino.. Lips Sealed )
Misschien is hij wel schimmel? Roll Eyes


Lijkt me niet echt een geweldige combinatie op split lutino/bont X cinnamon/opaline te doen samen met gezoomd. (moest even op je site kijken wie wie was en de ringnummer van Tycoon ken ik wel)
Kans op een gezoomde is ook maar 50% om te kweken met 1 enkel factor in een koppel en soms heb je de pech dat je 1 of 2 jaar niks eruit kweekt en ineens een heel nest vol...........
Maar hoezo denk je aan geschimmeld bij deze man??? Vraag het even voor de zekerheid omdat er op het andere forum foto's staan van een vreemde man waar nog steeds niet zeker is welke kleur het is. http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewtopic.php?t=2029&mforum=valkparkietenbenelux

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

*Esther*

Tja geelwangen blijft lastig.
Tenzij je veel ruimte hebt en bv een voliere vol met geelwangen hebt zitten.  :D

*Esther*

11 september 2012, 22:37:11 #175 Last Edit: 11 september 2012, 23:05:34 by *Esther*
Citaat van: Patrick op 11 september 2012, 20:37:58
Tycoon x Tais = gezoomd witmasker? Tycoon heeft nog nooit zijn gezoomd zijn, bewezen......  Undecided lang leve franse kweker, die niet eerlijk is over dit valkje (ook nog split bont split lutino.. Lips Sealed )
Misschien is hij wel schimmel? Roll Eyes


Lijkt me niet echt een geweldige combinatie op split lutino/bont X cinnamon/opaline te doen samen met gezoomd. (moest even op je site kijken wie wie was en de ringnummer van Tycoon ken ik wel)
Kans op een gezoomde is ook maar 50% om te kweken met 1 enkel factor in een koppel en soms heb je de pech dat je 1 of 2 jaar niks eruit kweekt en ineens een heel nest vol...........
Maar hoezo denk je aan geschimmeld bij deze man??? Vraag het even voor de zekerheid omdat er op het andere forum foto's staan van een vreemde man waar nog steeds niet zeker is welke kleur het is. http://valkparkietenbenelux.forumup.be/viewtopic.php?t=2029&mforum=valkparkietenbenelux

Gr,

Patrick


Klopt combi is niet handig. Maar het was de enige witmasker op dat moment en dat is een koppel gebleven.
De split lutino en bont is er via de jongen uitgekomen. En niet verteld door de kweker.

Geschimmeld denk ik zomaar omdat hij gezoomd nooit heeft bewezen en hij wel een bijzonder verenpak heeft. Het lijkt op het valkje wat Peter toen van Desire heeft overgenopmen. Maar hij heeft het ook al weer te koop gehad? Ik weet niet in wie zijn bezit het nu is.

Maar ik zal wel even op het andere forum lezen.

gr Esther

*Esther*

Ahh dat topic volg ik al vanaf het begin.
Desire had dus dat valkje en heb ik in het echt gezien.
Ben benieuwd of Peter het valkje nog heeft en of hij er mee gekweekt heeft.

*Esther*

20 september 2012, 19:09:34 #177 Last Edit: 21 september 2012, 07:46:47 by *Esther*
Ik vond het best fris vandaag, maar toch even in de voliere wat foto's genomen.

De witmasker, gezoomde pop, lutino geelwang pop, cinnamon witmasker man, bontje, cinnamon bleekmasker, zijn te koop.
Als je meer foto's wilt kan ik ze mailen.
Ik wil volgend seizoen hoog uit 5 koppels om mee te kweken dus er mag wat weg.

Ik heb in de voliere nog drie kweekkooien maar het spreekt me niet aan om daarin koppels apart te zetten.

Verder heb ik geen nieuws. De kweek is aan het einde.


























Wendy..


Mooie foto's weer.

Je cinnamon witmaskertje ook errug leuk  :-*
Dus een aantal koppeltjes verhuizen.
Ik ga hier volgend jaar ook wat selectiever kweken maar ik laat ze allemaal nog even rustig zitten.
Ik merk wel nu er een aantal jongen weg zijn dat de rust ook weer terug keert. Toch allemaal wat overzichtelijker in de voliƩre.




Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Gerdy

Het bevalt mij erg goednadat ik vorig jaar div valkjes heb weggedaan.

ik heb nu drie koppeltjes en vier die nog niet gekoppeld zijn..

Het is allemaal veel overzichtelijker nu.

gr Gerdy