29 april 2024, 15:25:35

Flevovalkenhof 2012

Gestart door *Esther*, 20 januari 2012, 22:27:57

« vorige - volgende »

carco

Tja en dan krijg je dus hetzelfde als met pellets bij vogels voeren: wat is het beste?
Kan je ellenlange discussies over voeren zonder tot de juiste oplossing te komen :P ( mijn hondje krijgt trouwens carnibest  8) )

groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




danielle

Hoi Esther,
Je hebt mooie valkjes en echt mooie baby valkjes gekregen.
Heb van de foto's genoten!

Groetjes Danielle

*Esther*

Jippieieieie er zijn toch nog wat donsjes geboren.
Ik hoop dat mijn gezoomde koppel nu blijft zitten op de eitjes.
Wellicht wordt deze ronde ietsje beter dan de eerste.

Er zijn nu drie valkjes uitgevlogen. Prachtige niet geplukte jongen.
Ook de twee iets oudere jongenb worden niet meer geplukt. Ik vermoed dat het komt door de anti(bloed)luis drupjes. Wrs vinden de ouder valkjes de veertjes niet meer zo lekker! Dus een goede remedie tegen plukken gevonden!

Straks maar weer foto's maken. Effe mijn site bijwerken.

animallovertje

Gefeliciteerd met de nieuwe donsjes!!!
tot hoe lang kan je eigenlijk nog kweken buiten?

ben erg benieuwd naar je foto's!!
altijd leuk dat jonge grut!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Patrick

Hoop dat er dan ook maar gelijk een mooie DF tussen ligt  ;D
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

*Esther*

Citaat van: animallovertje op 21 augustus 2012, 14:31:34
Gefeliciteerd met de nieuwe donsjes!!!
tot hoe lang kan je eigenlijk nog kweken buiten?

ben erg benieuwd naar je foto's!!
altijd leuk dat jonge grut!

Ik kweek tot eind zomer ongeveer.

Citaat van: Patrick op 21 augustus 2012, 18:56:46
Hoop dat er dan ook maar gelijk een mooie DF tussen ligt  ;D

dat hoop ik ook. 1x een ef gehad maar is helaas met 6 weken overleden. wrs geschrokken van een kat of zo.

Patrick

Heb er hier nog wel een paar vliegen hoor als je wilt uitbreiden ;-)
Alleen de wildkleur split witmaskers hou ik zelf nog even aan om te kijken wat de mannen en poppen zijn.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

*Esther*

Citaat van: Patrick op 21 augustus 2012, 21:16:00
Heb er hier nog wel een paar vliegen hoor als je wilt uitbreiden ;-)
Alleen de wildkleur split witmaskers hou ik zelf nog even aan om te kijken wat de mannen en poppen zijn.


Ik wil heel graag een gezoomde witmasker. Heb er destijds een van Marlies overgenomen. Maar die begreep niet hoe het knaagdieren drinkflesje werkte, voor ik daarachter was was het al te laat.  :-[

Het jong:



De gezoomde witmasker:






*Esther*

22 augustus 2012, 15:55:08 #158 Last Edit: 22 augustus 2012, 15:56:42 by *Esther*
Foto's gister gemaakt.

Opaline bont
Opaline cinnamon bont
Witmasker bont
alle drie nog beschikbaar

Er is ook nog een witmasker beschikbaar wat heel misschien toch een mannetje is, gezien zijn gefluit.

En dan zijn de valkjes met de tweede/derde en laatste ronde bezig.

Een paar koppels zitten door elkaar, dus daarvanm ben ik niet zeker van de geslachten en de splitten.

Mauro&Noor
Zippo&Mai
zijn honkvast

Picasso&Loenatik dit keer niet? Want ik zie in ene Twinboy uit hun blok komen. En P&L komen weer uit het andere blok...?
Dus dan heb ik Twinboy&Sterre met Expo&Eywa die zich sowieso met hun vieren bemoeien met elkaar, met P&L die daar doorheen freubelen.
Ik hoop dat E&E elkaar opgezocht hebben maar dat heb ik niet kunnen spotten.

Ook heb ik Sterre te koop gezet.  :-\ Ik vind haar prachtig maar ik ben klaar met geelwangen die niet meebroeden. Ik heb alle andere geelwangen die ik ook erg mooi vond al weggedaan. Je hebt dus een backup koppel nodig om met haar te kweken. Ze laat de jongen in de steek.















Jaimy

Hey Esther,

Ja, vreselijk balen is dat met de geelwangen he. Ik ga ze ook weer doorverkopen, want ik wil me gaan richten op de bleekmaskers en bronze fallows..al is die gezoonde witmasker ook erg mooi!  ;D Hoe veel jongen heb je met de 2de ronde al zover?

Groetjes Jaimy

*Esther*

Hey,

Met de valkjes gaat het goed.
Manouk heeft gister haar bonte bleekmaskertje opgehaald. Zo te horen gaat ze het super gezellig krijgen bij Manouk.

De overige jongen is wat aanvraag naar. En dan zitten er nog kleine pluizebollen in het blok.
Daar zal ik morgen of zaterdag foto's van maken. Bij Mauro en Noor liggen twee witte en drie gele donsjes.
Bij Picasso en Loenatik ligt een geel dons en wat later gelegde eitjes. Wrs zijn die niet van hun....  :-\ Zie wel wat daar uit komt.
Ik heb nog steeds mijn hoop op Zippo en Mai gezet qua gezoomde jongen. Maar zij zijn een niet zo makkelijk of moeilijk koppel. (maar net hoe je het bekijkt  ;) ) Ze laten zich makkelijk wegjagen door valkgenoten en ook als ik in voliere kom zijn ze direct weer uit het blok. Ze hebben niet grote drang om zich voorteplanten.

gr Esther

*Esther*


animallovertje

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Jaimy

die cinnamon opaline bont..wat een schoonheid!!  ;D

*Esther*

2 september 2012, 13:59:37 #164 Last Edit: 2 september 2012, 17:49:34 by *Esther*
Hey,

Die dikkerds zijn jongen van Picasso en Loenatik.
Loenatik is een hele grote pop. Picasso is wat klein ivm een slechte start. De bonte witmasker is ook wat kleiner van formaat.

De bonte witmasker en de witmasker zijn nog beschikbaar de rest is verhuisd. Dit seizoen zijn de meeste valkjes in Flevoland gebleven.  :D

Ik heb enorm veel aanvragen op het moment. Gelukkig maar. Een reserveringslijst werkt niet voor mij. Meestal haakt 80% af, wat mij dan toch veel tijd heeft gekost. Dus nu biedt ik valkjes op het laatste moment aan. Gaat super.

Helaas ook slecht nieuws. Twee jongen van Mauro en Noor zijn dood. Eén lag op de grond buiten het blok en de ander lag in het blok te stinken.  :-\

Ik heb ze bij het jong van picasso en loenatik gelegd. Hierbij liggen nog wat zwerf eitjes. Ik weet niet van wie deze zijn.
Maar dat maakt niet uit.

En zo komt het einde vh seizoen erg dicht bij. Het is erg snel gegaan!