27 april 2024, 21:54:54

Geen lucht

Gestart door Annetjee, 20 januari 2012, 17:28:59

« vorige - volgende »

Annetjee

goedemiddag,

mijn valkje pepper heeft een zware longontsteking. ze heeft medicijnen en eht leek even goed te gaan. Alleen sinds vandaag krijgt ze van die aanvallen dat ze bijna geen lucht meer krijgt. dan loopt ze ook blauwig aan<Piept/ademt heel zwaar. Heb de vogelarts gebeld en die zei dat ik alleen maar kon stomen en als ze niet at dat ik haar moest pappen.
Nu heeft ze weer zo'n aanval. Wat kan ik nog meer doen ?!?!

Lin

Niet veel meer, zorg er wel voor dat het rustig in de kooi is. niet teveel valken bij elkaar en niet teveel drukke invloeden buiten de kooi.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Annetjee

hoevaak en hoelang moet ik stomen? dat heeft arts er niet bij verteld en ik ben het vergeten te vragen...  Ze zit bij een ander valkje in de kooi helaas is deze erg dominant en soms zelfs agresief. Kan ze niet appart zetten. Heb namelijk nog geen 2e kooi.

dankje voor je antwoord

Lin

Ik weetniethoe tam je valk is anders on een transportboxje meenemen naar de douche even stomen en dan na een half uur herhalen. Gemillde warmte 29 graden. Maar kijk even goed wat stress oplevert anders direct stoppen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Stomen he of warmte geven. Niet nat laten worden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Annetjee

Ik kan gelukkig alles met pepper. scheelt een hoop. ben net met der wezen stomen in de badkamer( hete kraan open en ben zelf met haar op de wc gaan ziiten). gaat gweoon rustig op me borst zitten. beetje aan me ketting bijten. is de overgang van de vochtige ruimte naar een koudere ruime niet schadelijk nou voor der?

Moet ik haar in een aparte kooi zetten?

Lin

De ruimte laten afkoelen. Hoe gaat het nu? Als het wat beter is laat het dan maar zo in dezelfde kooi.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Annetjee

ze is nu redelijk rustig. Ze zit nu op me schouder.ze ademt weer door haar neusje... Je hoort haar nog wel lichtelijk piepen. Ze heeft vandaag 2x van die benauwde aanvallen gehad ( ja zo noem ik het maar) dus ben erg blij dat het nu weer beter gaat

Annetjee

denk toch niet dat het zo super met pepper gaat. Ze gaat nu heel de tijd op de grond slapen....

DvE

Hoe is het nu met Pepper, Annetjee?

Ik weet wat je doormaakt, al die zorgen ...
Heb zojuist een cavia moeten laten inslapen. Zij had het ook erg benauwd. Mogelijk door een longontsteking, die kan zijn ontstaan door uitgezaaide tumoren in haar longen. Het was zo naar om haar zo te zien vechten om wat lucht.
En dat precies twee weken nadat mijn lieve valkparkietje Jennifer (7) behoorlijk onverwachts is overleden na een operatie van een eitje dat vast zat in de (vergroeide en ontstoken) eileider.

Ik hoop voor jouw Pepper het allerbeste! Veel beterschap in elk geval!

Hoe komen die diertjes toch aan een longtonsteking ... :-(

Hartelijke groeten,
Daphne
Hartelijke groeten,
Daphne

Annetjee

sorry voor mijn laten reactie. het leek even best heel goed te gaan. ze had veel meer energie, was vrolijker etc.. nu sinds 2 dagen slaapt ze meer. ook wel eens op de grond in het hoekje waar de convector in de buurt staat. meestal slaapt ze nou met haar hoofdje tussen haar veren. Ben nu 10 dagen met de kuur bezig. voor de zekerheid heb ik vorige week een 2e flesje medicatie gehaald zodat ik nog 10 dagen door kan met de kuur. zo'n benauwde aanval heeft ze gelukkig niet meer gehad.

Oef dat ik ook niet mis. je raakt zo gehecht aan het kleine beestje... het is dan ook vreselijk als er iets met ze gebeurd.


groetjes

DvE

Hoi Annetjee,

Fijn dat ze in elk geval wel reageert op de medicatie. Wel vervelend dat ze toch een beetje een terugslag heeft. Misschien kun je straks, als de antibioticumkuur voorbij is en ze hopelijk van de longontsteking af is, wat probiotica krijgen? Dat is wel goed voor de darmen want ook de goede bacteriƫn in de darmen hebben te lijden onder de antibiotica. Niet tegelijk pro- en antibiotica geven hoor!

Veel beterschap verder! Ik hoop dat ze snel helemaal beter is!

Groetjes,
Daphne
Hartelijke groeten,
Daphne

Annetjee

vrijdag heb ik pepper bij de dierenarts achter gelaten. de infectie was bijna weg. Ze had alleen nog erg veel rotzooi in haar longen, ook was ze ruim 30 gram afgevallen. de VA gaat haar nu dwangvoeding geven. Ik heb het vertrouwen dat alles goed gaat komen. het is alleen nog even spannend

Marloes_o

Hoi Annetjee
Bij welke dierenarts is Pepper nu?
Ik duim voor je dat alles goed komt.
Beterschap Marloes

Annetjee

Ze is bij Vogelarts Hedwig in veldhoven.