7 mei 2025, 18:39:38

heel erg ziek!

Gestart door amu, 9 januari 2012, 17:27:45

« vorige - volgende »

amu

Hoi allemaal,

Sinds 6 maanden heb ik een valkparkiet, en sinds gister was die niet helemaal niet zichzelf.
Kenmerken ervan:
- dronk 3x zoveel water als normaal
- was mager, zijn veren waren ingetrokken en heel erg droog
- slaapt/rust op twee poten
- at helemaal niks.
- had staart recht naar beneden
- was soms intensief aan het rillen
- was heletijd moe/ super slome gedrag/reactie
- na het water drinken kotste die het uit
- poep was er niet was meer ``water``

Heb hem gelijk op een warme plek gezet en liet hem daar slapen & Heb gelijk wat druivensuiker erbij gelegt.
Zelfde avond liep die mankjes naar zijn voer en viel om de stap + een van zijn vleugels hieng scheef tijdens het lopen.
Daarna zag ik dat zijn ontlasting(waterig) rood was en vloog die heel normaal terug.
Koud is het niet want kamertemperatuur is rond de 24.

Vanmorgen werd ik wakker zag ik hem op de zij liggend. met veel/alle water uitgekotst. Hij bewoog niet meer :( :( :(
Zijn lichaampje was veels te droog viel me op...

Waarom&hoe het kan.. weet ik niet. Kan iemand me vertellen wat dit is. Ik woon al 2jaar in Thailand en een dierenarts heb je hier niet..Hele verhaal kan ik niet plaatsen anders word het veels te lang..

Wat was er met de vogel aan de hand? en hoe kan ik dit voorkomen??

Alvast bedankt voor jullie hulp..

Tamireya

arm beestje zeg :'(

Ik denk niet dat je een "goede" antwoord zult krijgen op je vragen.
Daarvoor moet je toch echt beter bij een dierenarts zijn want het is wel duidelijk dat dit valkje ziek was.

Sterkte met het verlies.

Nic0

9 januari 2012, 18:32:47 #2 Last Edit: 9 januari 2012, 18:34:46 by Nic0
Wat eng zeg!

Ik zou niet goed weten wat ik zou moeten doen als zoiets bij mijn valkje zou gebeuren..
Nou heb ik niet veel ervaring met valkjes en al helemaal geen zieke, wel veel gelezen over hoe je een zieke kan herkennen en dat als hij al wat laat merken, dat hij al best wel ziek is.

Nou denk ik, zoals Tamireya al zegt, wij niet heel veel kunnen zeggen... is er echt geen mogelijkheid om een deskundige/dierenarts ernaar te laten kijken?

Veel sterkte.
Gr;
Nico

saskiaw

9 januari 2012, 19:31:21 #3 Last Edit: 9 januari 2012, 19:33:19 by saskiaw
Misschien kan je contact opnemen met de kweker van je valkje als je geen dierenarts kan bereiken, die herkend de ziekte misschien..

heel veel sterkte!