5 mei 2025, 15:09:12

Hoeveel valkparkieten?

Gestart door Jonas, 8 januari 2012, 13:41:59

« vorige - volgende »

Jonas

Hallo iedereen!

Ik ben nieuw sinds vandaag op dit forum.
Wij hebben thuis een lege vogelkooi staan. Hierin zat een tamme kauw maar die is met oudjaar los gebroken, hoogstwaarschijnlijk uit schrik van het vuurwerk. Normaal komt hij altijd terug, maar nu geef ik de hoop stilletjes aan op.

Nu was ik aan het denken om er 1 of 2 koppels valkparkieten in te doen. Ik heb deze vogel nog nooit gehad, dus alle tips zijn welkom :) Ben ondertussen volop aan het inlezen en ben erg geïnteresseerd.

De kooi is eigen bouw en hieronder vindt u de afmetingen. De kooi is ruim 2,5meter hoog.

Jonas

Citaat van: Jonas op  8 januari 2012, 13:41:59
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw sinds vandaag op dit forum.
Wij hebben thuis een lege vogelkooi staan. Hierin zat een tamme kauw maar die is met oudjaar los gebroken, hoogstwaarschijnlijk uit schrik van het vuurwerk. Normaal komt hij altijd terug, maar nu geef ik de hoop stilletjes aan op.

Nu was ik aan het denken om er 1 of 2 koppels valkparkieten in te doen. Ik heb deze vogel nog nooit gehad, dus alle tips zijn welkom :) Ben ondertussen volop aan het inlezen en ben erg geïnteresseerd.

Of bijvoorbeeld 1 koppel valkparkiet + 1 koppel grasparkiet? Of gaat dit niet goed samen?

De kooi is eigen bouw en hieronder vindt u de afmetingen. De kooi is ruim 2,5meter hoog.

carco

2 koppel valkjes moet kunnen hoor.
Een koppel grasjes en valken samen kan ook, maar niet tijdens het broedseizoen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

sepke

Dag Jonas,

Ik had enkele dagen geleden een vergelijkbare vraag. Kijk maar even via de link naar de antwoorden die ik kreeg.

M.v.g. Sepke

Hier de link: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39423.0.html
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Jaimy

dit is zeker nog wel groot genoeg voor meer koppels hoor..

Tamme kauw..hebben wij ook gehad..karel..geweldige beesten!

Groetjes Jaimy

Jonas

Citaat van: Jaimy op  9 januari 2012, 09:10:53
dit is zeker nog wel groot genoeg voor meer koppels hoor..

Tamme kauw..hebben wij ook gehad..karel..geweldige beesten!

Groetjes Jaimy

Ja, ik vind het enorm spijtig dat hij weg is...

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik ga beginnen met 1 koppel, heel misschien 2. En hiermee proberen te kweken en tam te houden :)

Jaimy

zoek meteen goed uit welke mutatie's je leuk vindt en dan is het ook belangrijk om op de splitten te letten!

Groetjes Jaimy

Jonas

Citaat van: Jaimy op  9 januari 2012, 12:45:25
zoek meteen goed uit welke mutatie's je leuk vindt en dan is het ook belangrijk om op de splitten te letten!

Groetjes Jaimy

Wat bedoel je met: op de splitten te letten? Sorry ben nog beginner :D

Jaimy

met splits bedoel ik..erfelijke eigenschappen die ze door kunnen geven aa hun jongen. Bijvoorbeeld je hebt een witmasker man en een geparelde pop en ze zijn allebei split bont (dus de voorouders waren wss bont) dan kun je er bonte jongen uit krijgen.

Vader:
Witmasker split voor Bont

Moeder:
Cinnamon split voor Bont

Nageslacht man:
25% Bont split voor Witmasker {X2:Cinnamon}
50% Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Witmasker {X2:Cinnamon}

Nageslacht pop:
25% Bont split voor Witmasker
50% Wildkleur split voor Witmasker Bont
25% Wildkleur split voor Witmasker

kijk maar eens op deze link en speel er maar wat mee: http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutatiecalculator.php

Groetjes Jaimy

Jonas

Citaat van: Jaimy op  9 januari 2012, 14:18:52
met splits bedoel ik..erfelijke eigenschappen die ze door kunnen geven aa hun jongen. Bijvoorbeeld je hebt een witmasker man en een geparelde pop en ze zijn allebei split bont (dus de voorouders waren wss bont) dan kun je er bonte jongen uit krijgen.

Vader:
Witmasker split voor Bont

Moeder:
Cinnamon split voor Bont

Nageslacht man:
25% Bont split voor Witmasker {X2:Cinnamon}
50% Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Witmasker {X2:Cinnamon}

Nageslacht pop:
25% Bont split voor Witmasker
50% Wildkleur split voor Witmasker Bont
25% Wildkleur split voor Witmasker

kijk maar eens op deze link en speel er maar wat mee: http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutatiecalculator.php

Groetjes Jaimy

Ah op die manier, bedankt! :)