3 mei 2025, 22:22:35

Midden in de nacht????

Gestart door Alexandra, 8 januari 2012, 13:04:43

« vorige - volgende »

Alexandra

vraagje;

waarom fluit mijn valkparkiet midden in de nacht??
iemand een idee??  ???
naar mijn idee is het snachts toch genoeg donker voor hem ...

Mijn witmasker man die ik een maand of vijf geleden ophaalde bij iemand die er mee stopte,  vind het leuk om "spontaan" midden in de nacht (kan om 1 uur zijn maar ook om half vier) zijn fluit deuntje te doen .. en dan niet 1x maar een aantal keer achter elkaar ... en zijn fluit deuntje is net een auto alarm ...  :(

ik heb er zelf (nog) niet zo'n last van maar ben bang dat de buren dit wel erg gaan vinden ...

weet iemand een oplossing? anders ben ik bang dat ik hem weg moet gaan doen (of ruilen tegen een andere witmaskerman, aangezien ik die mutatie helemaal geweldig vind)

dus alle hulp is welkom!!
ow ps... ik heb geen nachthok, is ook eigenlijk geen ruimte voor ...

grts Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Tamireya

Yang doet dit ook wel eens midden in de nacht ... de eerste keer ben ik echt wakker geschrokken omdat ik dacht dat een auto in mijn woonkamer stond  ;D

Als het te hard is doe ik wel eens over de helft van de kooi een doek (gewoon dat het nog iets donkerder is maar ze wel allemaal nog genoeg kunnen zien) en dan is hij weer rustig maar zoals ik begrijp zitten ze bij jouw buiten in de voliere dus dit zou geen optie zijn voor jou.

Misschien dan toch eens gaan kijken of je een nachthok aan kunt bouwen?

Manouk

Ik heb ze hier in een nachthok zitten, maar bailey, wil ook nog wel eens midden in de nacht ff fluiten, gelukkig niet zo schel en hard,
maar soms wel dat ik er wakker van word..
Ben ik volgens mij wel gevoelig voor de geluiden van mijn maatjes!!

Het eerste fluitje in de ochtend hoor ik al ;) word er dan wakker van..
wat je er buiten tegen kan doen weet ik niet.
misschien is een nachthok idd een idee.. vooral voor straks als het zomer is en hij in de ochtend als het licht word ook al begint te fluiten..

Hier heb ik ze altijd tot 9 uur ongeveer in het nachthok vast en dan mogen ze naar buiten.. in het weekend wacht ik meestal tot 10 uur..

dit ivm met de buren die ik niet te vroeg wil wekken :D

succes,
groetjes
Manouk