6 mei 2025, 05:20:33

onze valk Yoshi

Gestart door debster0504, 5 januari 2012, 20:44:18

« vorige - volgende »

debster0504

hallo allemaal,

ik ben Debby uit Spijkenisse. sinds 12 augustus hebben wij een valkparkiet.
ik had eerst een grijze roodstaart papegaai genaamd Sjakie. maar mijn jongste kind (bijna 3) was helemaal niet bang voor hem maar hij had t niet op kinderen en wilde ze bijten. ik wil niet weten wat er zou zijn gebeurd als hij wel had gebeten. na heeeeeeeel lang nadenken heb ik voor hem een goed huisje gevonden waar hij met nog een andere papegaai zit. ondertussen heb ik op de markt in Spijkenisse Mandy leren kennen die vogelspullen verkoopt en heb daar voor Sjakie eten en speeltjes gekocht. ze hebben Sjakie nog bij hun thuis geknipt. en zag dat ze leuke en lieve valken hadden zitten. we zijn nadat Sjakie is opgehaald zijn we een midweek op vakantie geweest. toen we terug kwamen was t wel errug stil in huis. ik werd gek!!! ik wilde toch weer een vogel. heb Mandy gebeld en ze had nog 2 jonge valken zitten die nog niet gereserveerd waren. dus wij in de auto en me oog viel gelijk op onze huidige valk. de jongste liep gelijk met een valk op z'n hand door de kamer daar. Yoshi was al heel erg tam toen die bij ons kwam. we hadden gelijk alles bij Mandy gekocht, kooi eten speeltje enz. toen we thuis kwamen heb ik z'n kooi klaar gemaakt en Yoshi zat ff bij te komen. we hebben hem in z'n kooi gezet en hij ging zich gelijk wassen. de volgende dag zat hij te eten en maakte geluidjes. hij was gewoon helemaal op z'n gemak. heerlijk beestje!!! geen spijt van in ieder geval. en sinds kort zegt tie z'n naam en doet lachen. en sinds 2 weken ongeveer zegt tie kusje.

over een paar weken krijgt 1 van Mandy der koppels weer jongen en willen dan een 2e valk erbij.

is t verslavend??? of gewoon leuk???
ik ben er nog niet uit hahaha.

Manouk

alsnog gefeliciteerd met yoshi ;) naar yoshi van mario?? ;)

Ik kan je uit de grond van mijn hart zeggen dat het verslavend is..
ben begonnen met 1 en wou eigenlijk toen graag een koppeltje.. heb op dit moment 14 valkjes en 4 kwartels...

vind dat het nu eigenlijk genoeg is.. maar je weet maar nooit natuurlijk ;)

GENIET VAN JE VALKJE (S)

liefss
Manouk

debster0504

dit was Yoshi toen we hem voor t eerst zagen..

Mandytje

5 januari 2012, 21:12:35 #3 Last Edit: 5 januari 2012, 21:14:16 by Mandytje
heee deb,

Leuk dat je ook begonnen bent aan een Dagboekje! hihi

Heb net nog een paar foto's gemaakt van hutch&daisy en balou.
Ik ga ze zo ff in mijn dagboek zetten.

Groetjesss

Mandytje

je moet je foto's ff uploaden op www.photobucket.com als ik het goed zeg..

dan zie je de foto direct in je dagboek  :D

debster0504

debster0504

5 januari 2012, 21:54:51 #6 Last Edit: 6 januari 2012, 12:42:58 by debster0504

filmpje van Yoshi dat hij kusje zegt

☺ Pita ☺

Leuk ook aan de valkjes , enne pas op het is gewoon verslavend haha :D
Groetjes Petra.

debster0504

ja dat zeggen er meer dat t verslavend is  ;D

wil er wel een 2e bij  ;)

Hermien

Leuk dat-ie 'kusje' zegt. Is duidelijk te horen, hè? Verslavend? Wie beweert dat? 'k Heb ooit mijn huisarts nog gevraagd om een antivalkparkietenconceptiepil..........

;D   ;D   ;D   ;D

debster0504

ik moest eerst aan een valk wennen. was papagaaien gewent, maar nu ik een valk heb wil ik niet anders meer. me schoonmoeder heeft ook een valk maar die is helemaal niet zo zoals yoshi is. die is veel stiller en zo bang voor alles dat is gewoon helemaal niet leuk, terwijl ze hem met de pap heeft groot gebracht. en ja als iemand dan tegen je zegt dat valkjes leuk zijn was de twijfel erg groot of we wel een valk wilde hebben, maar toen we bij mandy waren was ik al helemaal om, en wilde graag een valk hebben. yoshi is zo tam en lief en t leukste is dat hij ook nog praat  :D t enige nadeel is dat hij heel hard kan schreeuwen als ik bijvoorbeeld uit z'n zicht ben of als ik op de bank zit en geen aandacht aan hem geeft gaat hij erg tekeer in z'n kooi. me jongste kind is er ook helemaal weg van en loopt er ook regelmatig mee rond hihihi. met een papegaai gaat dat toch wat lastiger en die ik had vond kinderen helemaal niet leuk.

dus nog ff wachten tot balou en bella van mandy jongen krijgt dan willen we er nog 1 bij  :D

☺ Pita ☺

Leuk hoor enne hij praat al lekker ook :D
Groetjes Petra.

Jaimy

wat een schatje! en ja..het is verslavend!!  ;D ;D Let maar op..straks heb je de tweede erbij..en dan zie je hoe leuk ze ook met elkaar om gaan..( miscchien dat het schreeuwen dan ook minder wordt) en dan is een derde geen moeilijke stap meer  ;)

Groetjes Jaimy

debster0504

hahaha een 3e en dan een 4e erbij en ga zo maar door haha.
ik zou t wel leuk vinden maar me vriend ziet t niet zitten..
hij zegt dat ik er niet genoeg tijd vor heb. en mag me dan wel meer gaan verdiepen in alle kleuren enzo en wat dan de jongen worden.
mandy heeft dat al zo vaak uitgelegd maar snap er niks van hahaha. (help mandy wel met der valken  ;))

ben nou weer met "hallo" bezig om dat yoshi te leren.
vind t erg leuk dat hij praat.. dan zijn valkjes noooog leuker  ;D ;D ;D

Mandytje

Hey Deb,

we halen mike wel over toch hihi ;D ;D.
vind het trouwens echt heel leuk dat yoshi zo begint te praten en zo duidelijk ook allemaal haha.

Groetjess