Zwolsche Valkjes (update 1 september)

Gestart door Jaimy, 4 januari 2012, 20:57:10

« vorige - volgende »

Jaimy

hahaha, ja ik weet hoe verslavend het is  ;D
Ahh..charlie is al 5 weken..dan duurt het niet meer lang nee!
Ben benieuwd hoe Yoshi het gaat vinden..vast erg gezellig!  :)
Ik zie de foto's van je bezoekje vast op het forum verschijnen!

Groetjes Jaimy

debster0504

hahaha ja vast wel.. heb best wat foto's van charlie al. mandy stuurt ze door naar mij  ;D

Jaimy

Daar waren we weer eventjes! ;) Ondertussen is de buitenvoliere aangekomen! Meteen in elkaar gezet en vastgezet! Nu alleen nog was op de grond..en een dakje boven hun hoofd  :P Het ziet er nu al tof uit! Hij is 2.09 bij 2.04 en helemaal van aluminium.

Binnen heb ik er nu ook een kooi bijgezet, omdat M.P. en Yellow broeds waren en Cyclo niet konden luchten. Het staat nu lekker vol binnen, maar zodra het weer beter wordt, gaan ze allemaal lekker naar buiten waar ze kunnen rondvliegen!

M.P. en Yellow hebben nu dus als enige een blok erbij hangen. M.P. vindt het helemaal te gek en zit continu in het blok te zingen. Ze wipwappen ook wat af (tot grote hilariteit van mijn kinderen) en Yellow laat behoorlijke flatsen. Ze is echter maar één keer in het blok geweest, dus we gaan het wel zien of het wat wordt!  :-\

Hieronder weer wat fotootjes!

De voliere neerzetten.

Moet stevig staan natuurlijk!   ;D

onderkant van Poseidon  :P

pandora en poseidon

en tot slot..de valkenflat.  :)

carco

mooi  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

samantha21

dat ziet er mooi uit zeg  ;D

☺ Pita ☺

Ziet er al strak uit :d
Groetjes Petra.

Jaimy

Ja het begint al ergens op te lijken he  ;D
Nu nog afwerken en de binnenhokken!
Laat het warme weer maar doorkomen!!  ;D

en nog 2 18+ fotootjes van M.P. en Yellow

Patrick

Krijg binnenkort me eigen schepbekkie weer terug en zal dan hier ook even een foto van plaatsen ;-)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Jaimy

Hey Patrick,

Ja,is goed! Waarom krijg je jou schepbekkie weer terug dan?
Onze moet binnenkort even de snavel bijgeknipt hebben!

Gr, Jaimy

Patrick

Had deze man uitgeleend aan iemand maar kan hem nu zelf gebruiken vanwege de splitten die hij heeft.
En waarschijnlijk moet die ingezet worden als pleegkoppel voor een koppel geelwang om de eieren uit te broeden  ;D

Gr,

Patrikc
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Jaimy

Oké vandaar! Nou, ben benieuwd!

Jaimy

25 februari 2012, 21:53:45 #56 Last Edit: 26 februari 2012, 17:57:24 by Jaimy
even snel voordat ik weer naar het werk moet:

Mijn nieuwste aanwinsten. Een bronze fallow opaline man en een bonte opaline split bronze fallow pop!  ;D

samantha21

hey!

mooie valkjes heb je gekocht in zwolle vogelmarkt.
was idd niet zo veel he.. qua valkjes. maar ik was er gister ook en weet denk wel waar jij ze heb gekocht, ik vond bij die man ook de mooiste zitten naar mijn idee.
hoe staat het met de voliere? helemaal al klaar of nog druk bezig?

groetjes

Jaimy

Hey Sam,

De voliere staat al helemaal goed vast, nu is het alleen nog een kwestie puntjes op de i. Mijn man is nu het dak erop aan het maken. Dit is gemaakt van polycarbonaat..or something like that  ;D Het is wel doorzichtig, maar houd uv-straling tegen. Verder nog tegels op de vloer..stokken..speeldingen..en gaten in de muur waar de broedblokken komen en het gat waar ze naar buiten kunnen.

Gisteren een berichtje van rutjes volierenbouw gehad, dat alleen de lades nog gemaakt moesten worden en dan kunnen we de hokken ophalen..woeeeei!!  ;D Hij heeft al wat foto's gestuurd..het ziet er echt top uit!

Verder met de valkjes is alles in orde. Yellow is nog steeds niet in het blok te vinden en M.P. geeft langzaam maar zeker de moed op en doet bijna geen moeite meer. Yellow is niet tam en misschien omdat ze in de woonkamer zit, waar wij en 3 kinderen rondlopen + een kat en een hond, dat ze daarom niet wil leggen.

Hieronder nogmaals mijn ontwerp en daaronder hoe hij er nu uitziet!

ontwerp.

en hier bijna klaar op de lades na!  ;D

debster0504

ziet er mooi uit allemaal  ;D