Zwolsche Valkjes (update 1 september)

Gestart door Jaimy, 4 januari 2012, 20:57:10

« vorige - volgende »

Jaimy

Genoeg te vertellen  ;D Eergisteren heb ik M.P. en Yellow naar binnengehaald, omdat M.P. duidelijk de kou niet trok. Dus grote kooi die we nog hadden, schoongemaakt en in de woonkamer gezet. M.P. is tam geweest, dus die vond het allemaal prachtig. Yellow vond het allemaal maar een beetje eng, maar is ondertussen gewend.

Van de week kreeg ik ook een berichtje van Lique, of ik een valkje wilde opvangen, die van Cobie was geweest. Hij zat nu alleen en was duidelijk ongelukkig. Meteen gebeld met de mensen waar hij nu zat en morgen gaan we hem ophalen. Hij komt gezellig bij M.P. en Yellow te zitten en hopelijk voelt hij zich snel wat beter.

hieronder foto´s van M.P. en Yellow!

Groetjes Jaimy

Jaimy

Gisteren is Cyclo bij ons aangekomen!  :D Zodra hij bij Yellow en M.P. zat begon hij gezellig te fluiten en zich uit te sloven! Echt ontzettend grappig om te zien!  ;D Hij was duidelijk meteen verliefd op Yellow..M.P vindt het allemaal maar raar..zo´n grote man die zoveel moeite doet voor zijn vrouwtje..tot nu toe blijft Yellow trouw aan M.P. maarja..voor hoelang  ;) Yessebell zit er nu ook bij..om een even aantal te maken  :P Het is wel weer erg gezellig om valkjes in de woonkamer te hebben!

Mandytje

Hallo Jaimy,

Super leuke foto's weer! ;D heerlijk om naar te kijken haha, vooral hoe Cyclo zich zo uitslooft.

Groetjess Mandy

Jaimy

Hey Mandy,

Ja mooi he!  ;D Hij is helemaal verliefd op Yellow, maar die gaat al met M.P..dus maar even zien hoe dit zich gaat ontwikkelen  ;) Het is echt een schatje die Cyclo..fluit leuke deuntjes..fietfieuw..onder andere  :D

Groetjes Jaimy

Mandytje

leuk he al die deuntjes,
Ik heb een mannetje ( Ivory ) in de kweekvlucht zitten en die doet tegenwoordig het geluid van de jongen na als ze honger hebben hahah, geweldig is dat :D

Jaimy

Zo, even een kleine up-date. De valkjes die in de onverwarmde schuur zitten houden het buitengewoon goed uit! Ik vind het wel super sneu als het zo super koud wordt, dat zelfs het water in de bakjes bevriest..het liefste zou ik ze dan lekker warm binnen willen hebben, maar dat gaat niet.  :-\

De 4 valkjes binnen hebben het prima naar hun zin Cyclo moet wel weer erg wennen dat hij samen zit en vertoont af en toe wat raar gedrag..zoals als er een popje bij hem komt zitten, doet hij net of hij gevoert wilt worden en maakt ook zo'n geluid. Als het popje hem hierop verbaast aan zit te kijken, pikt hij ze weg.. :-X Gekke vent..

samantha21

hey!

en hoe hebben de valkjes zich gehouden in je schuurtje?

groetjes

Jaimy

Hey Samantha,

De valkjes in de schuur houden zich verbazend goed!  :)
Zelf met die extreme kou! Ze zitten dik in de veren en eten
extra veel natuurlijk! Ik doe ook af en toe wat druivensuiker
in het water, voor wat extra energie.

Binnenkort komen er nieuwe kweekkooien en een buitenvoliere. ik kan niet wachten om ze daar in te doen!  ;D

Binnen gaat het wat minder. Cyclo, Yessebel, Yellow en M.P. zitten samen in een grote jockkooi, maar M.P. en Yellow beginnen broeds te worden en hebben laatst Cyclo te pakken gehad..wat voor een halve bloedbad zorgde, dus vandaag even een extra kooi erbij halen en ze apart zetten. Voordat het weer gebeurd!  :-\ Dan krijgen Yellow en M.P. ook maar meteen een broedblok, zodat ze lekker hun gang kunnen gaan.

Groetjes Jaimy

samantha21

hey!

grote plannen zo te horen, leuk joh  :)
nieuwe kweekkooien en buitenvoliere, gaaf.. de buitenvoliere van hout of alu? kan best begrijpen dat je niet kan wachten... ik vind zelf ook dat soort dingen altijd erg leuk  ;D

Jaimy

Hey Hey,

Alles wordt van alu en de kweekkooien ook een deel hardboard. In het verleden heb ik wel een houten voliere gehad, maar die zat binnen no-time onder het bloedluis en moesten we noodgedwongen daardoor afbreken. Alu is veel
beter schoon te houden, maar kost natuurlijk wel een stukje meer  :-X

dit worden de kweekkooien. Ik laat ze maken bij Rutjes volierenbouw!

Groetjes Jaimy

samantha21

ziet er goed uit hor! dat word straks een paleisje  ;D

Jaimy

Hallo, daar waren we weer even tussen het huishouden door!
Ik heb net alle broedblokken schoongemaakt en onderin de kast gezet, zodat ze geen stof meer kunnen vangen. Ze hoeven nu nog alleen maar opgehangen te worden, zodra het broedseizoen zich aandient!  ;D

M.P. vond het allemaal super boeiend en zodra ik de kooi openzetten, vloog hij naar de ingang van één van de blokken toe! Dus ik heb er ééntje bij ze neergezet en ze vinden het allemaal super interessant. Morgen halen we nog een extra kooi op, zodat ze apart gezet kunnen worden.

debster0504

leuk al die nieuwe dingen die je gaat doen  ;D
M.P is erg nieuwsgierig zeg  ;) maar wel leuk natuurlijk.

ik wacht heel geduldig op me 2e valkje (al duurt wachten wel lang  ;)) ik neem een valkje van mandy. of t een man of pop word dat weten we niet  ??? ik heb nu een man hij heet Yoshi (komt ook bij mandy vandaan) de nieuwe valk gaat Charlie heten.

Jaimy

Hey Deb, Ja erg spannend!  ;D Vandaag de schuur opgeruimd..broedblokken afgesopt en telkens maar op valkparkiet.com neuzen!  :P

M.P. is lekker eigenwijs en nieuwsgierig. Hij zit overal vooraan met zijn snavel  ;D Zijn vrouwtje Yellow is op dit moment broeds aan het worden en M.P. is al erg ervaren in nestjes. Dat is meteen te merken. Hij is heel druk het blok aan het onderzoeken en houd Yellow goed in de gaten.

Ik had je dagboekje over Yoshi inderdaad gelezen! Wachten duurt inderdaad lang als er een nieuw valkje aan zit te komen  ;) Charlie is een leuke naam! Zo heette ook een oude valkparkiet popje van mij :) Nou, succes met wachten..duurt niet meer zo heeel lang toch?

Groetjes Jaimy

debster0504

charlie is morgen 5 weken dus t gaat lekker opschieten  ;D
deze week ga ik nog ff kijken, vind ze zooooo leuk he.
nooit gedacht dat ik valkjes leuk zou gaan vinden. straks een 2e en wie weet komen er wel meer bij  ;D ;D ;D
ik zeg nooit nooit  ;)

ssstttt maar ben al op zoek naar een kamervoliere haha.
tis gewoon verslavend hihihi

succes verder met je buitenvoliere.
en lees je dagboekje regelmatig  :D