16 mei 2025, 15:37:00

Zwolsche Valkjes (update 1 september)

Gestart door Jaimy, 4 januari 2012, 20:57:10

« vorige - volgende »

Jaimy

Dag valkenliefhebbers!

Hierbij een fotootje van het nieuwe grut. toch nog één wildkleurtje ertussen, met excuses van mijn man..die het weer eens niet goed gezien heeft  ;) alsnog een schatje natuurlijk! Bentley en Yakumo doen het fantastisch!  :D

Papa en Mama!

En buiten vinden ze allemaal wel prima!  ;)

animallovertje

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

samantha21

hey!

hoe gaat het met de jonkies?
en bevalt je nieuwe voliere?

☺ Pita ☺

Leuk!!! Gave foto's hoor!
Groetjes Petra.

Jaimy

hmm..het gaat hier even niet zo lekker met de jongen..het oudste jong is doodgegaan doordat hij tegen een raam aangevlogen is..dat is niet leuk thuis komen van het werk..  :-\ paar dagen later lag opeens een bronze fallow jong dood in het blok..helemaal geen krop..en het andere bronze fallow jong wordt ook bijna niet gevoerd..in tegenstelling tot het wildkleurtje wat er ook in zit..zijn krop kan bijna niet groter..maar waar ligt het aan he..  :-\ hij is nog te jong om bij te voeren helaas..dus we zien wel waar het schip strand..maar wel balen..

Beter nieuws is dat er wel weer 3 andere koppels op eitjes zitten en een vierde koppel aan het zoeken is naar een mooi blok..wordt vervolgd  ;)

☺ Pita ☺

Aaaah wat zonde 1 tegen het raam en 1 niet goed gevoerd...
Mja idd waar ligt dat dat aan?
Dat weet je soms toch niet , ouders voelen het soms beter aan als er iets niet goed is dan wij.
Anders zou ik het echt niet weten...

Groetjes Petra.

Ed.

Jammer dat het niet zo mee zit. Zoals Petra al zegt: de ouders voelen dingen beter aan dan wij....
Hopen dat je wildkleurtje het goed blijft doen.

Lees ook dat er veel donsjes worden verwacht, wordt nog een drukke tijd...... maar leuk..........

Ed
Ed

Een dier is geen ding, behandel het dan ook niet zo !!!!

Jaimy

De andere bronze fallow is helaas ook overleden..  :'( tja, waar ligt het aan he..ik weet het niet..miss toch maar een kropnaald aanschaffen..want ze ging zo goed..Flink balen! Er zitten inderdaad nog veel koppels op eitjes Ed..zelfs mijn geelwang pop heeft vandaag een ei..IN het broedblok gelegd..  :D in totaal zitten er nu 5 koppels op eitjes..sommige hebben maar 2 eitjes, dus we gaan de eerste ronde maar even aanzien  :-\

Jaimy

Eindelijk weer wat goed nieuws te vertellen  ;D

Er is vanochtend een wit donsje met rode ogen geboren!
Nu denk je vast..een albino? oftewel..lutino witmasker, maar de ouders zijn niemand minder dan Apsu en Gaia  :D

Apsu is een witmasker bronze fallow en gaia een zwaar bonte witmasker. Waarschijnlijk is Gaia dus ook split bronze fallow..helemaal te gek!!  ;D Nu maar duimen dat de jongen op stok komen.. :o

Wendy..

Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

*Esther*

Is apsu niet split voor lutino?
Dan kan het alsnog een albino zijn.  ;)

☺ Pita ☺

Spannend dus dat wordt veertjes kijken :D

Jaimy

hey Esther,

Nee, als het goed is, is Apsu alleen split bont, maar we gaan het zien..dit is namelijk nog maar het eerste nestje van..bij ons in elk geval..leuk hoor!  ;D Er zijn er nu 3 uit het ei..alle 3 wit dons en rode ogen.  :)

Groetjes Jaimy

*Esther*

Ik hoop voor jou bronzefallow.

Zo heb ik Tycoon een gezoomde split bleekmaskerwitmasker man. Helaas bleek hij twee splitten kado te hebben gekregen; lutino en bont. Beide niet echt gewenst in combi met gezoomd  :-\ kweker had het er niet bij verteld >:(

Jaimy

hihi, ja lekker dan he..ik heb deze van JAN overgenomen..hij wist de splitten van de pop niet..ookal heeft hij er al mee gekweekt en de splitten van de man moet alleen bont zijn..maarja..eerst zien dan geloven toch?  ;)