3 mei 2025, 18:09:43

Veren

Gestart door reza, 3 januari 2012, 13:18:41

« vorige - volgende »

reza

Hallo allemaal,

Iedereen nog de beste wensen voor 2012!

Ik heb een paar vragen over de veren van mijn valkparkietje Chino. Wij hebben hem nu meer als een week en een paar dingen vallen mij op qua zijn uiterlijk, misschien kunnen jullie advies geven. Ik heb ook een aantal foto's erbij gedaan.
Even korte info voor beantwoorder, Chino krijgt zaadjes voor Grote Parkieten en zo nu en dan aangevuld met Eivoer droog want geruld is niet aan hem besteed. Hij houdt ervan om op muntstokjes te knabbelen en zo nu een dan hele kleine stukjes appel, manderijn vindt ie stinken volgens mij (had mij kat ook vroeger, rende er zelfs voor weg)

Vragen:
1)
Chino is een albino zoals je kunt ziet. Zijn staart veren zijn viezig, sinds hij hier is heb ik heb twee keer met de plantspuit gedouched, hij vindt het heerlijk en daarna lekker fohnen is ook erg aan hem besteed je ziet 't valkje gewoon genieten! hahah
Helaas gaat dat vuil aan zijn staart niet weg. Iemand tips?

2)
Aan de zijkant.onderkant van zijn veren zie ik soort van draadjes. Is dat normaal? Ik bedoel gaat dat weg, moet ik er actief iets aan doen qua voeding of verzorging waar ik me niet van bewust ben?

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Reza en Chino

reza

carco

Hoi

albino's zijn volgens mij altijd wel wat vies. Ik denk niet dat je er echt veel aan kan doen. Hopen dat er met de rui nieuwe mooie witte veren voor terugkomen.

En dat rafelige is niets om je zorgen om te maken hoor: is heel normaal.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!