3 mei 2025, 05:10:13

Hoi hoi

Gestart door Natascha75, 31 december 2011, 10:32:15

« vorige - volgende »

Natascha75

Mijn naam is Natascha en woon in de Bollenstreek. Sinds 28-12-2011 hebben mijn vriend( Piet) en ik een valkparkiet genaamd Elvis. Hij komt uit de plaatselijke dierenwinkel. Hij was al naar een gezin gegaan, maar daar bleek het kind bang te zijn voor de parkiet. Met als gevolg dat hij terugkwam in de dierenwinkel.
Ja en dan kom ik die winkel in en zie hem.... Was meteen verkocht.
Met als gevolg dat hij nu bij ons is! Ben er zo blij mee. Hij moet nog een beetje wennen aan ons, maar hij gaat al op mijn hand zitten ( met soms een aanval van pikken ;D...)Op mijn schouder zit hij ook al en ik loop zo het hele huis door met Elvis. Hij eet al goed en drinken doet hij ook gelukkig. Hij moet alleen even wennen aan onze 2 bruine labradors die hem ontzettend interessant vinden. :)
Hij fluit alleen nog niet zoveel, maar dat komt wel goed met Elvis ;)

linnie29

hoi welkom op de site. ik ben hier ook nog niet zo lang aanwezig maar het is erg leuk en nuttig hier. Hoe oud is je valkje?
Veel plezier er mee in iedergeval!

sepke

Dag Natascha,

Welkom op het forum, ik zelf ben ook nog redelijk nieuw in de valkenhobby.

Samen met mijn vrouw hebben we nu 6 valkparkieten die in een binnen en buitenvoliere zitten. Met o.a. dit forum hebben we veel vragen kunnen stellen en ook veel info gekregen.

M.v.g. Sepke
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Jaimy

Hallo Natascha en Elvis! Welkom op valkparkiet.com!

Groetjes Jaimy

Natascha75

Hallo allemaal, Elvis is al aardig gewent aan zijn nieuwe omgeving. Alleen het fluiten wil nog niet zo. Af en toe gooit hij er een kreet uit. Alleen toen wij visite kregen en het huis vol zat, begon meneer een heel concert te geven! We lagen in een deuk. Dat had meneer aardig in de gaten, want hij ging steeds gekker doen. En nu het weer rustig is, horen we hem niet meer. Kan iemand me dat uitleggen?

saskiaw

2 januari 2012, 19:31:36 #5 Last Edit: 2 januari 2012, 20:14:54 by saskiaw
Hallo en welkom op het forum.  ;)

Aandacht is alles voor een alleen zittend tam valkje, door te lachen hebben jullie hem beloond, dus ging hij door.

Als hij gaat schreeuwen (dus een onprettig geluid) kan je dat het best meteen negeren, anders krijg je een herrieschopper van vanjewelste  ::)

Heb je een foto van Elvis? welke mutatie is hij/zij?
Heel veel plezier met je valkje!
(maar volgens mij heb je dat al)

Groetjes, Saskia

Natascha75

Ik heb geen idee welke mutatie hij is/heeft. ???
Ik heb hem uit de dierenwinkel en ik zou het wel even na kunnen vragen, maar als hun het ook niet weten, dan vind ik het goed zo.
Ben gelukkig als hij het naar zijn zin heeft en gezond is :)

Groetjes Natascha

carco

Als het de vogel van je avator is is het een wildkleur man.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!