Dilemma, wel of geen tweede valk erbij

Gestart door Sorella, 26 december 2011, 12:40:10

« vorige - volgende »

Sorella

Een paar dagen terug is onze valk overleden en nu hebben we er nog 1 over.
NU zitten we te piekeren een kleinere kooi te kopen (de kooi die we nu hebben is 1,40 bij 80 bij 60) zodat bowie tussen de banken in komt te staan en meer aandacht van ons krijgt met het risico dat ze dus teveel gesteld raakt op 1 van ons met alle nadelen.
of er een tweede oudere valk bij nemen zodat bowie weer een maatje heeft.
Bowie (vrouwtje) is 2,5 jaar.

Jeroenw

Gecondoleerd :'(

Het is een achter uitgang  :)als je een kleinere kooi koop  :(voor je valkje voor zijn beweging en vrij heid. ;)

Hier geld de regel hoe groter de kooi ook al heb je maar 1 valk hoe beter :D

En een maat je erbij is altijd goed ;D

Je heb de ruimte ervoor ik zal het doen een maatje Erbij halen  :D

Gr. Jeroen

milaja

ben het helemaal met jeroen eens.
lekker een lief valkje erbij.
ruimte zat en veel leuker,voor iedereen.

Sorella

Ik heb een oogje op een valkje maar die is mensgericht en 3,5 jaar.
Hij staat in herplaatsing, zou dat goed gaan met onze valk denken jullie.
Ik heb haar een mail gestuurd, of het wat wordt weet ik niet want is toch wel 4 tot 5 uur rijden maar dan weet ik in ieder geval wat meer als het toch een andere valk zou worden. De maten van een andere kooi blijven hetzelfde alleen de hoogte wordt dan minder.

Jeroenw

Hey

Of het goed zal gaan met die valk denk ik dat we dat niet kunnen zeggen ;D wij zijn geen waarzeggers maar meestal gaat het goed

Je weet het alleen als ze bij je is en kijken hoe het gaat
Maar meestal gaat het goed

Gr. Jeroen

Sorella

Na de herplaatsing valk afgemaild te hebben op zoek gegaan naar een andere valk.

Woensdag 4 januari is er een nieuw valkje in ons leven gekomen een witmasker, half jaar oud, een man (volgens de kweekster)en we noemen hem pipo omdat zijn kuif geplukt is door een andere valk en we daarom moeten lachen :)

Na een rondje waarin hij tegen het voorraam en het keukenraam is geknald meteen weer terug gezet in zijn kooi (ik schrok me rot, bowie en joep zijn er nog nooit tegen aangevlogen maar pipo ging zo snel die was niet te volgen) waar bowie nu overheen wandelt en haar nieuwe maatje inspecteerd.
Ze zijn mekaar nu aan het aftasten door de tralies heen.

Sinds gisteren samen in de grote kooi en net samen uit de voerbak gegeten.
Pipo is een stuk tammer als bowie, hij laat zijn eigen kroelen, komt lekker in je nek zitten, douchen vind hij eng maar hij blijft wel zitten op mijn schouder en ik kan hem met volle hand pakken zonder dat hij echt bijt.

De kooi vind hij eng want er hangen speeltjes in en dat is hij niet gewend, bij zijn vorige huis zater er aleen valkjes bij en verder niets.

De onderste foto is van onze poes die overal waar ze denkt dat er water is het er probeert uit tehengelen.