9 mei 2025, 20:53:23

man of pop

Gestart door angelodark, 7 december 2011, 17:22:23

« vorige - volgende »

angelodark

hallo met jef ik heb een tamme valk wil er graag een andere bij maar weet niet of het een man of pop is
wilde vragen of jullie mij misschien kunnen vertellen wat het is

saskiaw

hoi,

je hebt een witmasker geparelde man.
die witte ''parels'' zullen uiteindelijk helemaal verdwijnen.
Wat leuk dat hij er een vriendje bij krijgt!

angelodark

haha zo bedankt voor je snelle reactie
maar moet ik dan het beste een jonge tamme pop bij zetten heb er al 1 gehaald bij de dieren winkel niet tam maar het wil niet klikken de man is bang voor de pop die ik heb gekocht maar ik denk dat ik de pop wel ga ruilen want wil wel een tamme want ik wil ze loslaten en als de pop gaat vliegen weet ik niet wat er kan gebeuren en moet ik haar vangen als ik haar in de kooi wil zetten lijkt me niet echt leuk voor haar en  kan haar pijn doen maar bedankt nu weet ik wat het is want zelfs de dierenwinkels waar ik ben geweest konden ze me dat niet vertellen want had het mannetje eigelijk als jonge tamme pop gekocht ;)

saskiaw

Wanneer heb je dit valkje gekocht? Want het is geen jonkie meer, hij heeft de eerste rui al gehad, anders zag hij er nog uit als een popje.
Als ze bij deze dierenwinkel niet zo veel verstand hebben van valkparkieten is het misschien niet de beste om een popje te halen, dan heb je misschien straks 2 mannen (kan ook leuk zijn natuurlijk  ::))

als de pop nog jong is zou je haar nog kunnen proberen tam te maken...
(bij oudere dieren kan het soms ook nog wel)
als je haar niet terug kan zetten kan je haar de eerste paar keer loslaten als je echt de tijd hebt, dan kan ze leren zelf terug in de kooi te gaan als ze bijvoorbeeld honger krijgt.
ik heb een minder tam valkje dat gewoon zelf de kooi in/uit gaat en dat gaat prima.

vechten ze ook?

angelodark

het mannetje wat ik heb gekocht is nu 6 maanden ongeveer of iets ouder k heb hem bij de pop gezet maar ze blaast en hapt af en toe ze vechten niet echt het mannetje durft niet bij haar in de buurt te komen als de pop op een stok staat dan gaat het mannetje heel de kooi rond om aan de andere zijde op de stok te komen en als de pop eet wacht hij tot ze klaar is en dan pas gaat hij eten soms komt hij wel bij de pop in de buurt als ze eet dan gaat hij tegen haar fluiten duintjes maar dan hapt de pop naar hem vind het wel moeilijk het mannetje is wel leuk echt een kroel valk als ik hem aai en stop dan hapt hij naar mijn vinger en wil hij dat ik hem door blijf aaien
maar ik denk dat ik morgen even naar de dieren winkel ga en haar toch ga rulen voor een jongere of tamme pop ik ga nog wel even kijken

angelodark

heb nu een andere alk gekocht wit met een gele kop en oranje velken op de wangen weet niet hoe deze heet en of het een pop is
ik hoop dat jullie het mij kunnen vertellen

carco

Dit is een lutino.
Zou een pop kunnen zijn, maar ook een man. Dat is zo niet te zeggen. Als ik de foto zie is dit ook geen piepjonge vogel meer.
Misschien handig je eerst te verdiepen of het echt een pop is, en jong, en tam? Voor je besluit ook deze weer weg te doen en weer een nieuwe aan te schaffen?

Ik denk dat je mannetje ook in de war raakt als hij steeds aan een andere vogel moet wennen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!