Aan welke leeftijd is het valkje volgroeid?

Gestart door viize, 7 december 2011, 15:52:25

« vorige - volgende »

viize

Hallo,
Iemand enig idee aan welke leeftijd de valkjes ongeveer volgroeid zijn? De mijn is nu 7 maand en ik hem nog redelijk klein.
Hij is nu 24 cm van staart tot kopje.
Natuurlijk weet ik hier niet veel van, maar ik had gezien dat ze tot 33-34 cm konden worden?

Groeten Viize

* MaRlEy & Me *

Manouk

ik heb eigenlijk nooit mijn valkje opgemeten... ;)
geen idee hoe groot de mijne zijn..
maar ik denk wel dat elk valkje verschillend is..
ze zijn al redelijk snel volgroeid naar mijn mening..

volgens mij met 2 maanden zijn ze al wel volgroeid......

Patrick

Een valkparkiet groeit tot 3 jaar volledig uit. Laatste jaar zijn echt de hele kleine puntjes. Zou ongeveer 1 jaar aanhouden wat op het oog echt duidelijk zichtbaar is.
24 cm is wel vrij klein en ligt ook aan de ouders natuurlijk.
Kweek je er niet mee dan zou ik me geen zorgen maken en gewoon lekker van genieten  ;)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

viize

Ja vind hem ook zo klein :p
Maar hij was net zo groot als de andere bij hem...
Nu ja zo als je zegt misschien kleinere ouders :D
Maar kweken zal ik er niet mee doen.

Denk er wel al over hem een partner te zoeken! :D

Bedankt!

* MaRlEy & Me *

Jeroenw

Citaat van: Patrick op  7 december 2011, 20:13:23
Een valkparkiet groeit tot 3 jaar volledig uit. Laatste jaar zijn echt de hele kleine puntjes. Zou ongeveer 1 jaar aanhouden wat op het oog echt duidelijk zichtbaar is.
24 cm is wel vrij klein en ligt ook aan de ouders natuurlijk.
Kweek je er niet mee dan zou ik me geen zorgen maken en gewoon lekker van genieten  ;)

Gr,

Patrick

HEY ALLEN

patrick bedoel je de staart veren en de kuif dat tot drie jaar doorgroeit ? en niet het lijf je of bedoel je het lijf ook mee

dit wil ik wel weten

Patrick

Grof weg groeit die in 6 maanden en daarna de kleine puntjes zoals spierontwikkeling, brede borst,kuif lengte,wangvlek op kleur laten komen, totale kleur kan verschillen per mutatie maar zou toch een beetje als 3 keer een goede rui door laten komen voor je echt een beetje over de kwaliteit kleur kan gaan spreken.
De gezoomde vogels kunnen vooral de goede type's (volksmond de lichte type's) wel 5 jaar duren voor ze echt op kleur zijn.
Meeste grote TT kwekers bekijken hun valkparkiet ook pas na 2 jaar en sturen deze dan in voor een TT en vooral met de mannen gaat deze regel.
bv een gewone witmasker man........ zal pas na enkele jaren echt op kleur zijn (worden steeds donkerder grijs).
De kuif lengte kan ongeveer 3 jaar duren voor die pas echt op lengte is maar je praat dan over de laatste millimeters die dan nog groeien. Dus wanneer spreek je over volgroeid?

Gr,

Patrick

Jeroenw

Zo dan  :D

Goed om te weten, nou ja leuk
Stel als ik dat nog niet wist wat je me vertelde Patrick
En ik kweekte TT vogels volgens mij zeggen dan had ik ze met twaalf maanden erin gezet  ::)

Bedankt
Gr. Jeroen

Patrick

De poppen kan je wel eerder inzetten voor een TT hoor.
Vooral de wildkleur mannen duurt het wat langen voor die mooi op kleur zijn en de top kwekers sturen deze pas in als ze 2 of 3 jaar oud zijn.
Maar waarom zou je geen vogels insturen naar een TT die jonger zijn? Kan je alleen van leren en alvast kijken waar je op moet letten in de kweek wat eventueel beter kan of waar je al goed mee zit.

Gr,

Patrick