Tam maken jonge, weg vliegende valkjes.....?

Gestart door Marl1, 8 september 2011, 21:42:19

« vorige - volgende »

Marl1

Hallo,

Ik heb 3 jonge valkjes, rond de 5 weken oud. Ze vliegen alle 3 al. Hoe maak je ze tam, als ze telkens weg vliegen? Als ik ze los heb, probeer ik ze tam te maken, maar ik kan de ganse tijd achter ze aan lopen, ze vliegen overal heen. Hoe doen jullie dat, dat tam maken? Doen jullie ze kortwieken ofzo?

Alle tips zijn welkom.....

Groetjes Marleen.

Maaike26

hoi,

ik haalde mijn valkparkiet pas voor de eerste maal uit de kooi toen hij al goed op mijn hand durfde zitten in de kooi (ook zonder trosgierst)  dus ik denk dat je best eerst het vertrouwen kan winnen door hen te trainen vanuit de kooi voor je ze eruit haalt

want ik was na die paar weken training al bang dat ik er uren ging moeten achterlopen toen ik hem er voor de eerste maal uithaalde.  dit ging eigenlijk allemaal zeer vlot, maar toch eerst drie weken dagelijks aandacht gegeven in de kooi om hem tam te krijgen.  ze gewoon loslaten en hopen dat ze tam worden lijkt me nogal zeer veel werk...
groetjes & succes

carco

Ik laat jonge valkjes die tam gemaakt moeten worden nooit vliegen.
In ieder geval zo weinig mogelijk. Het probleem met die kleintjes is als ze het vliegen hebben ontdekt ze meestal niets liever willen en ja dan moet je er constant achter aan wat niet zo handig is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Ricardo

Geduldig zijn, en de weegschaal in de gaten houden