1 mei 2025, 06:42:21

Even voorstellen!

Gestart door Bas 76, 24 november 2011, 12:34:50

« vorige - volgende »

Bas 76

Hoi allemaal,

Ik ben Bas, 34 jaar, heb een vriendin, wonen samen, hebben 1 dochter van 6 jaar en 1 van 6 weken. We hebben honden, (engelse staffords & bordeauxdog pup) & een voliere in de tuin met valken, neophema's & kleinere vogels. Ik wil me meer verdiepen in de valken alleen, en heb vorige week voor het eerst jongen gehad *trots*. heb mn voliere sinds afgelopen zomer.

Ik heb hierover ook een vraag gesteld bij mutaties.. betreft volgende jong (welke mutatie dat zou zyn):

Groetjes bas
Groetjes Bas & Annick;

Caroline

Ik hoop dat je dit nest jongen niet buiten in de volière hebt ... het is namelijk veel te koud om nu buiten te kweken.

Kweken kun je buiten beter doen van april tot september als de temperatuur boven de 10-12 graden blijft.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bas 76

Hoi Caroline,

Dit is wel een buiten voliere, maar 1 die helemaal dichtgemaakt is. Het gaas is bedekt met plexiglazen kozijnen. Dus in pricipe is t bijna een binnenvoliere.

We zijn ook absoluut niet gaan kweken, ze hadden lekker op elkaar gezeten en dat vrouwtje was alleen maar aan t zoeken en krijsen netzolang tot er wat op hing, de zelfde dag lag t eerste ei er dus ook al in. ze moest letterlijk en figuurlijk dr ei kwijt  ??? ::)
Groetjes Bas & Annick;

Saar

Allereerst welkom op het forum :D
Als een popje echt dr ei kwijt moet, en er is geen nestgelegenheid, dan laten ze t ei gewoon vallen.
Mijn advies is ook, niet in de herfst/wintermaanden buiten te kweken ondanks dat de voliere dicht zit :)