3 mei 2025, 22:07:28

temperatuur in huis

Gestart door Annetjee, 21 november 2011, 23:41:48

« vorige - volgende »

Annetjee

hey,

sinds een paar maanden woon ik op mezelf met mn 2 lieve valkjes. deze studio is wel erg oud(lees: vrij vochtig, koud, niet goed geisoleerd ) en heeft alleen een gaskachel met 1 stand. als ik thuis ben heb ik met dit weer de gaskachel aan. snachts en wanneer ik weg ben niet. Snachts is het hier dan ook flink koud en ik ben bang dat wanneer het straks flink vriest het hier binnen ook vriest. kan dit kwaad voor mijn valkjes? Mijn kachel wil ik snachts perse niet aanlaten staan ivm de veiligheid. Dit weekend ga ik naar luxemburg. dat betekend dat de kachel het gehele weekend niet aan gaat. Zelf ben ik er bang dat ht veels te koud voor ze is maar is dat ook zo??

groetjes Annet

Demellie

16 januari 2012, 09:53:58 #1 Last Edit: 16 januari 2012, 13:56:12 by Demellie
Ikzelf zorg dat het nooit onder de 19 graden komt. Het wil wel eens gebeuren, dat het 18,5 is, maar dan zie ik dat mijn vogeltjes (maar ik ook ;) het niet naar hun zin hebben. Maar ik heb ook behoorlijk verwende vogels hoor, hihi. Als vogels niet tegen kou kunnen, betekend dat je geen volière in de winter kan hebben en er zijn natuurlijk duizenden die dat hebben.

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.licg.nl/km/dieren/vogels.html?p=0

carco

De valkjes kunnen echt wel kou hebben, maar het is zo dat de verschillen niet te groot moeten zijn. Dus niet overdag 21 graden in je huis en dat het in de nacht vriest. Dat kunnen ze niet hebben.
Wel als de temp constant laag is.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!