9 mei 2025, 20:51:23

tweede valk gekocht

Gestart door Eveline Tempelman, 19 juni 2003, 03:02:25

« vorige - volgende »

Eveline Tempelman

Hallo Peter en Angelique,

Ten eerste wil ik jullie complimenteren met jullie site. Top !
Ik heb er lang over nagedacht om een tweede valk aan te schaffen. Toen ik eindelijk de knoop doorgehakt had, ben ik stevig op zoek gegaan. Nu kwam ik uiteindelijk bij Koko uit. Een mannetje Lutino van (ze zeiden) een half jaar oud.
Geweldig, dacht ik. Thuis gekomen heb ik Koko bij onze Hans (grijs vrouwtje van nu 1 jaar) in de kooi gezet en ze voor de rest van de middag geheel met rust gelaten, zodat ze aan elkaar konden wennen. Dat was 16 mei 2003.
Ondertussen ben ik er al achter gekomen dat Koko ouder is als een jaar. Hij is al volledig op kleur, maar is niet geringd.
Nu zitten we ondertussen op 18 juni en nog steeds is er niets veranderd sinds de eerste dagen. Ze bijten en blazen nog steeds naar elkaar. Zodra de een bij de ander in de beuurt komt, dan moet je ze horen. Terwijl ik eigenlijk had gehoopt dat ze nu ondertussen wel gezellig met z'n tweetjes op een stok gingen zitten. Dat doen ze nog niet !! Vooral 's avonds zijn ze ontzettend onrustig. Dus nu vrees ik dat ze elkaar dus niet echt mogen en dat het zo blijft.
Kunnen jullie mij advies geven wat ik het beste kan doen ?
Ik ben al terug geweest naar de dierenwinkel waar ik Koko gekocht heb, maar daar willen ze er niets aan doen.

Alvast bedankt.

Eveline.

Speedy

Hoi Eveline,

Ik denk dat je gewoon moet accepteren, dat ze elkaar niks aan vinden, het blijkt dus, dat wij mensen niet de valkjes voor het uitzoeken hebben, die voor elkaar bestemd kunnen zijn.
Ze vinden elkaar leuk of niet.
Ik heb ook een 2e erbij gekocht, dit ging wel goed, omdat het nog maar en jonkie was van 4 weken.
De man ging het dus beschermen, maar later is hij haar gaan plukken...toen de 3e erbij kwam, is het plukken opgehouden en is die 3emet de jongste gaan bemoeien.
Dit is nu een lief koppeltje.
En nummer 4 erbij, die doet net als nummer 1, ook helemaal niet bemoeien met de rest.
Ze zitten niet bij elkaar en gaan om elkaar heen.
Je moet het gewoon treffen, maar de keus is aan hun, niet aan ons helaas.

Groetjes,
Trudie

Lique

19 juni 2003, 19:50:08 #2 Last Edit: 19 juni 2003, 19:52:35 by Angelique
   Hoi Eveline,

Vaak is het vrijwel al heel gauw bekend of een valkje de ander mag. Helaas is dat bij jou niet zo het geval.
Heb je misschien nog een kooi, waar je de nieuwe valk in kan doen?
Misschien is het beter om ze naast mekaar te laten wennen. Zo hebben ze beide hun eigen plekje, en hoeven ze niet bang te zijn, dat het territorium door de ander in beslag genomen wordt.
Op die manier kan je het nog een paar dagen aan kijken, en als het dan NOG niet wil, zou ik ze echt uit mekaar halen, en op zoek gaan naar een ander valkje.
De dierenwinkel heeft zich niet aan de afspraak gehouden, en de waarheid over het valkje verteld.

Sterkte, en hopelijk gaat het beter.

Groetjes Lique