maakt een vriendje je tamme valkje minder tam?

Gestart door ilse2102, 25 oktober 2011, 16:48:59

« vorige - volgende »

ilse2102

Hoi, ik heb een tamme pop van een jaar oud.  Wij wilden het bij eentje houden omdat ze anders minder tam worden vertelden ze me.  Nu lees ik her en der dat dat niet waar is als je er een handtam jonkie bij zet.  Klopt dit?  En loop je het risico niet dat ze elkaar niet moeten?  Want dan heb je pas problemen volgens mij.  als we een vriendje of vriendinnetje voor haar zoeken dat moeten ze wel in dezelfde kooi, want die is zeker groot genoeg.  Kan iemand raad geven? ???

Rianne

Zeker geen handopfok jong! Daar hebben we al zoveel nare verhalen over gelezen. Jongen die alleen maar afvielen, of die stikten in de pap. Niet aan beginnen! Er zijn hobbykwekers genoeg die handtamme jongen verkopen. En 2 tamme valkjes bij elkaar is hardstikke leuk. Niet allen voor jou maar ook voor elkaar.
Ik zal je er eerlijk bij vertellen dat de kans bestaat dat ze naar elkaar toe trekken. Of dat ze elkaar inderdaad niet moeten. Maar als je het niet probeert, weet je het niet.

saskiaw

Ikzelf ben tegen het onnodig handopfokken van een jong, het is onnodig en er is gewoon echt een risico dat het jong dood gaat. Zelf heb ik een valkje gehad dat door de vorige eigenaar met de hand is opgevoed, deze is altijd een buitenbeetje geweest tussen mijn andere valken, hoewel ze altijd probeerde met de groep mee te doen. en ze was zeker niet de tamste.

Zoals Rianne al zegt zou het inderdaad kunnen dat het niet klikt tussen de valkjes, of dat ze wat naar elkaar toe trekken.

maar het is ook goed mogelijk dat je oude valkje net zo tam blijft, en je nieuwe makkelijker tam te maken is omdat hij met de oude mee doet.