9 mei 2025, 23:53:49

Valkparkiet zit in voederbak?

Gestart door Dominuz, 11 oktober 2011, 21:31:59

« vorige - volgende »

Dominuz

Hoi iedereen,

Ik heb sinds kort 2 tamme valkparkieten van iemand overgenomen die zo'n jaar of 2-3 oud zijn. Ik ben er waanzinnig blij mee en 1tje van de twee is erg tam, heb er veel plezier aan. Het is een wildkleur en een gele, de geslachten weet ik niet zeker maar naar 't schijnt zou de gele een mannetje zijn de wildkleur een vrouwtje. De gele is ook het minst tam van de twee, hij is wat angstig van mijn hand terwijl de wildkleur zich graag laat strelen en oppakken.

Nu het volgende; de gele (mannetje?) zet zich soms in de voederbak (hij kan er net in "zitten"), blijft dan zitten en piept heel de tijd. Lijkt wel of hij eieren wil leggen ofzo. Na 5 minuten komt hij er weer uit en is het gedaan met piepen. Iemand enig idee hoe dit komt? Hij plukt zichzelf ook vrij vaak.

Alvast bedankt!

ilse2102

hoi, sorry dat ik zo laat reageer, maar kom nu pas op de site.  Ik heb (had) precies hetzelfde.  Merel heeft dit ook een aantal weken gedaan.  En nu 4 eieren gelegd.   Ben je zeker dat het een mannetje is?  Het beestje is een geschikte plek aan het zoeken om de eitjes te leggen.  Merel heeft ze uiteindelijk op de grond gelegd.  Met dat plukken heb ik dan weer geen ervaring.
succes ermee. 
Ilse