11 mei 2025, 01:39:02

Nieuwe valkje schreeuwd, wat wil hij?

Gestart door Kadir1907, 3 november 2011, 10:12:15

« vorige - volgende »

Kadir1907

Hallo allemaal,

Heb wel een beetje gezocht maar ben niet echt een antwoord tegen gekomen.
Heb nu een paar dagen een vriendje erbij voor mijn valkje. In het begin was hij alleen maar leuke deuntjes aan het fluiten maar nu begint hij echt abnormaal hard te krijsen.
Eten heeft hij, drinken heeft hij, een vriendinnetje heeft hij, wat wil hij nou nog meer?
Hij is niet zo tam als Blondje en komt ook niet vanzelf op mijn hand vliegen. Als ik naar hem toe ga terwijl hij aan het krijsen is en tegen hem praat of begin te fluiten doet hij wel zijn kuifje naar achter en begint aandachtig te luisteren, waarna het krijsen van hem veranderd in deuntjes fluiten. Maar het kan toch niet zijn dat hij aandacht wil van mij? Hij is niet echt super tam en komt ook niet zoals Blondje gelijk mijn hand op stappen.

Muziek wil trouwens ook wel een beetje helpen.

Iemand enig idee wat hij nou wil?

mariannenl

hij wil aandacht, ziet jou als zijn partner/maatje en niet het valkje wat erbij zit
Dus nooit aandacht geven als hij schreeuwt, ook niet boos worden want negatieve aandacht is ook aandacht, negeren ...
Zal in het begin best moeilijk zijn

Op momenten dat hij rustig is aandacht geven, vrij laten, mee kroelen enz enz

Marianne

Kadir1907

Hey Marianne,

De nieuwe valkje is juist niet zo tam. Komt alleen bij me als hij zin heeft en zit het liefst zo hoog mogelijk naast Blondje (die wel tam is en altijd wil kroelen).
Blondje schreeuwde vroeger altijd om aandacht, maar sinds de nieuwe er is doet ze het gelukkig niet meer.

Hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik bedoel.

Gr,
Kadir

Rocko

Je eerste valkje lijkt tevreden met de komst van de nieuwe. Maar de nieuwe moet nog vooral veel wennen

Je aandacht trekken is het.
Dus laten zien dat jij er niet intrapt en het krijsen negeren.

De andere vooral overdreven aandacht geven, misschien gaat de nieuwe dan snappen dat ie ook aandacht krijgt als hij niet krijst.... suc6