Treurwilg gebruiken en/of herkennen

Gestart door fam.bergsma, 1 november 2011, 13:30:43

« vorige - volgende »

fam.bergsma

Hallo,
ik ben net aan het rondkijken geweest naar info over geschikte bomen. nu heb ik eigenlijk nog steeds geen antwoord,, ik wil graag weten of ik ook een treurwilg kan gebruiken voor een zitstok. het probleem is namelijk dat er hier veel wilgen zijn maar volgens mij zijn hetallemaal treurwilgen. als de treurwilg wel slecht is, kan iemand mij dan wat tips geven om de knotwilgg te herkennen kom er via google niet echt uit:(

Tamireya

Of de treurwilg geschikt is voor zitstokken weet ik niet, vind ze iets smal (maar ik heb ook geen verstand van bomen, kan best zijn dat ze ook dikkere hebben  ;D) ... bij mij komen ze in ieder geval in de kooi om gesloopt te worden  ;D

Knotwilg is best makkelijk te herkennen ... als je Knotwilg bij google zoekt en dan op afbeeldingen gaat zie je er een heleboel  ;)

Zulke bomen zie je (bij ons) heel veel langs de grotere wegen.

mariska79

In een treurwilg schijnt een giftigestof te zitten, dus zou ik idd gewoon niet doen.
Het verschil treurwilg en "gewone"/knotwilg is dat bij een treurwilg de takken altijd hangen ofwel er treurig uit zien.

Bij een knotwilg groeien de taken omhoog.

fam.bergsma

okee bedankt :) we gaan er morgenmiddag op uit :) we hopen iets geschikts te vinden in ieder geval bedankt :) en anders gaan we alsnog naar de bouwmarkt:)

mariska79

Je kan ook takken van een hazelaar (hazelnoten), fruitbomen en berken gebruiken.
Op een gegeven moment ken je een hele hoop bomen en kruiden, als je opzoek ben voor je vogels :)

veel succes met je zoektocht