21 mei 2025, 21:04:18

Krijsen

Gestart door Marjanne, 19 oktober 2011, 22:59:49

« vorige - volgende »

Marjanne

Hallo,

Mijn valkje van 8 weken krijst de hele dag door
aandacht krijgt hij genoeg, gooi er maar een doek overheen dan is het een poosje stil maar begint zo weer, ik wordt er niet goed van het doet ook gewoon zeer aan mijn oren,
Ik weet het niet meer, maar wordt er zelf dus sjagerijnig van.
Wat moet ik doen. ???

Tamireya

Krijgt je valkje nog pap of is ie helemaal zelfstandig nu?
Hoe vaak mag hij uit de kooi?
Hoeveel aandacht besteden jullie aan het valkje?

Valkparkieten zijn groepsdieren.
Wij mensen kunnen veel aandacht aan ze besteden en toch missen ze "echte" gezelschap van soortgenoten.

Persoonlijk zou ik overwegen om er nog een valkje bij te halen dat zou veel leuker voor hem zijn. ;)

Marjanne

Hij krijgt nog pap 2x per dag
De kooi staat vaak open dus hij kan eruit als hij dat wil zit vaak bij mij als ik achter de computer zit zit hij bij mij ook als ik televisie kijk zit hij bij mij.
Maar blijft krijsen dus doe ik hem in de kooi en laat hem een poosje in de kooi maar doet de hele tijd door met krijsen dan doe ik er een doek over heen.
Er 1 bij nemen is geen optie dan moet ik nog een grotere kooi hebben dan nu en die pas niet in mijn kamer, ik ken iemanddie wilhem wel hebben diehebben ook nog een valkje in huis zodat ze dan bij elkaar kunnen.
moet er nog even over denken wat ikga doen.

hilde

het zal even duren eer je valkje nietmeer krijst .
het krijst gewoon om eten te krijgen .gewoon negeren is de beste oplossing .
misschien het papje dikker maken .een optie is ook pap mengen met eivoer of klein parkietenzaad en dit voorzichtig geven met lepeltje .

groetjesssss

Marjanne

Ik geef hem al dikkere pap ik geef hem al parkieten zaad en eivoer hij kan vanalles pakken wat hij wil eten en dinken staat voor hem klaar, hem negeren lukt niet ,Ik kan gewoon geen tv meer kijken, hij doet gewoon door en een doek er over helpt ook niet, maar dat vind ik ook niet zo mooi als je een vogel moet vestoppen, dan kun je net zo goed geen vogel nemen.

hilde

je moet hem dat aanleren om ervan te eten .

dat lukt het beste als je het mengt met pap en geleidelijk aan gaat hij wel vanzelf eten .

heb je het eivoer al gemengd met de pap en zo gegeven?

jacco1983

Hallo allemaal

Eigenlijk heb ik een vraagje waar een beetje spoed achter zit want wil snel een beslissing nemen
wij hebben een valkparkiet gehaald toen hij 1/2 jaar was een jaar erna hebben wij een tweede erbij genomen die was toen al 1 jaar maar had al 2 tehuizen gehad en ik kan wel zeggen dat het valkje een beetje verpest is is bang komt niet op de hand en blijft krijssen terwijl hij wel de aandacht krijgt
na 2 jaar bijna 24 uur per dag ben ik het krijssen meer dan zat en wil ik kijken of hij ergens geplaatst kan worden in een voulier maar wat gebeurd er met mijn andere valkje? hij is wel handtam en heel rustig kan ik die alleen houden? of moet ik die samen wegdoen?

Hoop op snelle en goede reacties

Alvast dank je wel