10 mei 2025, 07:49:55

diervriendelijke verf gezocht

Gestart door samantha21, 17 oktober 2011, 11:03:52

« vorige - volgende »

samantha21

ik heb een tijdje geleden alweer een berichtje geplaatst dat ik diervriendelijke verf zocht... en die zoek ik eigenlijk nog steeds. ben nog niet echt wat tegengekomen.
ik wil namelijk mijn oude speeltjes een nieuw leven in blazen. en dan het liefst met de verf/kleurtjes die de nieuwe speeltjes altijd hebben :)

iemand een idee waar ik deze verf kan halen?

Landiej

Verf op waterbasis. Ik denk dat je verf kan gebruiken die geschikt is voor gebruik in babykamers (ledikantjes e.d.). Volgens mij wordt daar in de bouwmarkten wel speciale verf voor aangeboden.

Tamireya

Op een duitse pagina voor valkjes heb ik gelezen dat je ook levensmiddel kleur kunt gebruiken voor het kleuren van speelgoed.

Op de site vertellen ze ook iets van "Marmormehlfarbe" .... en als ik dat vertaal dan kom ik uit op Leem verf .... ben er alleen niet echt zeker van of daarmee het zelfde bedoelt is.

Ik zou dus voor de levensmiddel kleur gaan en het daarmee eens proberen.

Reinier

Is hier al meer duidelijkheid over?

jfvhl

Gewoon verf op waterbasis, wij hebben ons hele huis er afgelopen jaren mee opgeknapt en onze kakariki's hebben nergens last van gehad en wij zelf ook niet. Perfect spul, voordeel is ook dat als je mis smeert je het dan best fijn kan wegpoetsen zonder dat je al die rommel van thinner en zo moet gebruiken. Wij zweren bij waterbasis.
groeten
Jantina