Eerst kaal kopje en daarna kratertjes en nu zelfs beetje bloed :/

Gestart door Viktor, 9 oktober 2011, 18:25:52

« vorige - volgende »

Viktor

Beste mensen,

Ik heb sinds een week een Albino valkje gekocht.
Tijdens de aankoop vroeg ik aan de vrouw waarom t vogeltje een kaal plekje op zn hoofd had, ze zij dat hij 12 weken oud was en dat er nog veren moesten groeien.

Nou is het plekje uitgegroeid tot iets raars (zie foto)
Deze foto was genomen voordat het opeens begon te bloeden (niet heftig maar toch..)

http://i1143.photobucket.com/albums/n628/Viktor_Trisjin/2011-10-09170639.jpg

Is het iets ernstigs?

EDIT: Het vogeltje is ook juist kaler geworden ipv andersom..

hilde

hallo
er zijn sommige albino's die een kaal plekje op hun hoofdje hebben..

maar aan de foto zie ik dat er een wondje is geweest komt er ook push uit(etter)?

denkelijk zal je toch even naar een vogelarts moeten voor wat antibiotica .

er zullen er nog wel reageren.

groetjes

Sanna

Ik vind het er ook raar uitzien hoor. Ik zou er even mee langs een vogelarts gaan. Kijken wat hij ervan vindt. Ik kan het niet goed zien, maar hij lijkt wel een gat in zijn koppie te hebben Kaler worden en spontaan gaan bloeden is in ieder geval niet goed.

Groetjes, Sanna

Viktor

Zou dit iets besmettelijks kunnen zijn? Want hij zit nu bij men andere valkje.

We raar, het lijkt erop dat het beestje er geen last van heeft, eet en drinkt prima.

Ik ga morgen wel even naar de dierenarts want dat spontaan bloeden vind ik maar niets

Sanna

Het zou ook door parasieten ofzo kunnen komen, maar dat kan een vogelarts voor je zien. Mocht het besmettelijk zijn, dan heeft je andere valkje het nu toch al. Daarom wordt er altijd aangeraden nieuwe vogels eerst in quarantaine te houden.

Succes morgen, benieuwd wat de vogelarts zegt.

Groetjes, Sanna

marit85

Mijn valkje heeft precies hetzelfde. Het komt, maar gaat ook vanzelf weer. Lutino's staan er toch om bekend om kalke plekjes te hebben? Bij mijn valkje heeft er nooit een veertje op gezeten haha