Het word weer eens tijd om hier een grote update te doen!

De grasparkiet Kiwi (vriendje van Iemo) hebben wij bij mijn schoonvader in de voliére gedaan, hij bleef hier echt ontzettend scheeuwen, hij zat alleen en wij hadden er op deze manier geen plezier meer aan. + dat de valkparkieten het gingen na doen..
In de voliére heeft hij een vriendinnetje gevonden en het gaat goed met hem daar!

Elvis & Falco onze 2 valkparkieten zijn er nog die zijn nu 1,5 jaar oud alweer echt 2 knapperd worden het!

We zijn net verhuisd naar achterberg (Rhenen) omdat ik elke dag 3 uur reize kwijt was met de bus en mijn vriend heeft een Auto dus die is in een halfuur op zijn werk. We wonen hier heerlijk in een appartement van 85 m²

De valkparkieten waren niet te harde al vrij snel begonnen ze met schreeuwen en krijzen en het ging door merg en been.
Het was zo erg dat als we thuis waren de helft van de dag of zelfs langer de doek over ze heen moest en ze stopte er gewoon niet mee, ten einde raad!
Toen hebben we ze verplaats.. Ze stonden voor het raam (leek mij fijn voor ze beetje licht?) nu staan ze aan de andere kant van de kamer, ook licht maar niet zo erg als waar ze stonden. en ze zijn weer helemaal de oude, lekker fluiten en lief doen!

Falco

Elvis
Mouse onze hamster is ondertussen 2,5 jaar oud en heeft geen boventanden meer, hij kan dus geen vast voedsel meer eten.. hij krijgt daarom babyvoeding met daardoorheen geprakte brokken waar alles in zit wat een hamster nodig heeft (soort van pellets) en groente, fruit en nootjes(zachtje) krijgt hij nog wel weg! dus hij word gewoon lekker verwent!

Het Aqarium hebben we ook nog, maar de goudvissen zien meer, de bak word zonder verwarming namelijk al 25 graden en daar kunnen goudvissen niet zo goed tegen, dus onze vissenvrienden zwemmen in de vijfer van mijn moeder vanaf de zomer, tot nu toe gaat het goed met ze, hopen dat ze de winter ook heelhuids door komen!
Na de verhuizing zijn er wel nieuwe vissen gekomen, tropische

We hadden Guppen, die zijn op 1 jonge man allemaal dood..
We hadden 3 Glasmeervallen, daar is er 1 van dood..
We hadden een school van 5 bodem vissen, 3 dood..
We hebben 2 Algeneters,
We hebben 2 Kreeftjes,
En we hadden 5 neontetra's, 2 van dood..
We hebben waarschijnlijk een ziekte in de bak want al deze sterfte ging binnen 2 weken, zonde hoor! ze worden nu behandeld en hopelijk blijft de rest leven...
Sinds we verhuisd zijn ben ik weer opzoek gegaan naar een bijrijdpaard, want ik miste het eenorm! EN ik heb een hele leuke gevonden, zijn naam is DJ Dancer en het is een 8 Jarige Tinker ruin. DJ is een draak en weet precies hoe onder het werk uit te komen, daar zit nog heel veel werk in.
Maar aan de hand en in omgang is het een heerlijk paard om mee te werken!

En we hebben al even lekker door de sneeuw gereden, hij was heerlijk aan het genieten, met zijn grote snor door de sneeuw heen

En we hebben ook groot nieuws..
WE HEBBEN EEN KATER UIT HET ASIEL GEHAALD!!

Afgelopen zaterdag was het zo ver, ik had op internet 2 poezen uitgezocht, op kater en leeftijd, ik wou geen kitten, simpelweg die vinden wel een huis. de kat moest rustig zijn, lief, knuffelig maar vooral rustig ivm de vogels..
Ik kwam uit op Mara een europeze langhaar en Blizzard een europeze korthaar.
Bij aankomst in het 1e asiel was Mara die ochtend net opgehaald,, helaas! en de rest was niet zo vriendelijk. er zat 1 hele grote stoere kater, Lars! maar die kon ik oppakken en kroelen en mijn vriend kreeg 2x toe een mep, dus dat was einde van Lars..
Op naar het volgende Asiel naar Blizzard! een stoere kater van 5 jaar en blind aan 1 oog, was al mijn favoriet gelijk toen ik hem op de site vond.. in het asiel was hij alleen nog maar leuker! Hij was een beetje ver;legen maar 3 aaien over zijn bol en ik kreeg 3 harde kopstotten haha, een echte knuffelbeer! Kopjes geven, kroelen alles! Hij is gelijk die dag (was niet de bedoeling) mee naar huis gegaan! nog ff snel langs de petsstore van een kattenbak en voer haha.
Ondertussen is de postbode geweest en staat hier een 1.20M hoge krabpaal waar hij zich op uit mag leven, een drinkfontein en hebben we ook een borstel & tuigje eens zien hoe dat verloopt straks..
Hij is meer dan we van hem verwachten! Hij is maandag naar de dierenarts geweest want hij rochelt als een malle en is soms benauwsd en hij heeft niesziekte, heeft hiervoor een dikke antibiatiashot gekregen en verder is hij gezond verklaard! Wel kregen we te horen dat hij niet blind is maar mega staar heeft aan dat oog, waarschijnlijk een oude vechtwond. ook alle witte haren bovenop zijn kop en oren zijn oude littekens, de dierenarts heeft dan ook bevestigd dat hij altijd op straat heeft geleefd en een echte vechtersbaas is geweest.. hij heeft zich voorbeeldig gedragen daar en de dierenarts vond het een heerlijke kat om mee te werken

Dit is hoe wij blizzard ervaren:
Blizzard is een beetje verlegen met een knuffeltje is hij om en volgt je overal. Wel is hij eenorme piano speler waarschijnlijk te vroeg bij zijn moeder weggegaan, volgens DA komt dat vaker voor bij straatkaten.. 1 nadeel hieraan is dat hij soms drang krijgt om te gaan "rijden" dan zetten we hem gelijk weg, hopelijk leerd hij het zo af.. we zullen zien

En dan een straatkater, vechtersbaas en vogels.. nou geloof het of niet, maar me moeten hem een beetje beschermen..
Hij is doodsbang voor de valkparkieten, zodra ze over vliegen rent hij weg, helemaal in elkaar gedoken.. en Falco heeft dat al door na 3 dagen dus die vliegt nu expres over hem heen..
We houden het goed in de gaten maar momenteel moeten we hem meer beschermen dan de vogels en eerlijk gezegd ben ik daar wel blij mee, liever zo dan andersom..

Wij zijn ontzettend blij met onze nieuwe kater Blizzard, we hopen dat hij snel gewent is hier en het hier heel erg fijn krijgt! en natuurlijk dat hij snel beter word

Hier nog wat foto's van hem:

Hier lag hij in het Asiel boven op de kast,,

Hier zat hij in de Auto bij ons! Hij vond het heel eng met de doos dicht en ademde heel snel, met de doos open ging het een stuk beter en hij bleef er gewoon rustig in zitten..

En dan nog wat, Blizzard weegt 5,3 Kilo en is daarmee een halve Kilo te zwaar, maar hij schaamt zich er echt niet voor hoor! en dat hij niet onbeperkt te eten krijgt vind hij al helemaal niks!
Als ik naar Blizzard kijk, zie ik geen Zwerfkater, maar een echte Hartendief!