11 mei 2025, 11:59:14

Welke mutatie is dit?

Gestart door Mohammed, 5 oktober 2011, 21:56:56

« vorige - volgende »

Mohammed

Beste liefhebbers,

Weet iemand van jullie welke mutatie dit is,
het lijkt me niet zomaar een lutino vinden jullie niet?
hij krijgt iets lichtere wangen of hoort dat zo?
de moeder is cinnamon gepareld en de vader is wildkleur.
hij heeft een vlekje op zn achterhoofd, dus waarsch. split.
dit is 'm

animallovertje

ik zie er enkel lutino in, maar ik heb er ook echt geen verstand van.. dus daar zal iemand anders je mee moeten helpen, maar de foto doet het op het eerste gezicht niet.. daarom zal ik hem even voor je opnieuw plaatsen zodat anderen je verder kunnen helpen:

Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Tamireya

Ik zou nog een paar dagen wachten.

Had met Cleo dezelfde vraag toen ze zo klein was, omdat ik het zo licht vond van kleur, maar een paar dagen later werden de wangen heel mooi orange/rood  ;D

hilde

Rianne

Saar

Tamireya

haha en ik alleen maar naar de wang kijken  :P

Ik ben het er ook mee eens dat ze gepareld is  ;D

Mohammed

Ik ff kijken en ja, het zijn allemaal lutino's!
dat kan tog niet? ik herinner me wel dat de moeder van het geparelde popje een lutino was en vader een wildkleur ( miss split). en idd de pennen zijn een beetje uitgegroeid,
het is echt licht oranje bij de een licht oranje achtig bij de ander donker/rood.
Hoort dit? en een lutino geparelde, wat voor mutatie is dat? ik was van plan er 1tje te houden en dan te koppelen de rest wordt verkocht. Wat vinden jullie een fatsoenlijk normale prijs, niet te duur niet te goedkoop? ik heb geen verstand van deze vogels.
Wel heb ik geparelde en wildkleuren gekweekt deze waren in no time verkocht. vanaf week 3 groot gebracht 15,- ps. dus een normale prijs.
graag hoor ik van jullie

tot horens,
ik zal als ze wat ouder zijn duidelijkere foto's maken van het hele lichaam.
Bedankt voor het veranderen van de foto, ik zag de foto zelf ook niet. PS ben niet zo'n slim persoon in foto's verwerken op sites etc.

hartelijke dank.

Mohammed

Tamireya

Het kan alles  zoales je ziet ;)
Hoeveel kleintjes heb je daar in totaal van dit koppel nu?

Du mutatie lutino word alleen door de vader overdragen en dat ook alleen aan de dochters dus moet de man hier split voor zijn.

Dus alle lutino´s die uit dit koppel komen zijn poppen. ;)

Om je een beetje vergelijkingsmateriaal te geven, hier een paar foto´s van Cleo:

Zie je dat de wangvlek heel licht is.

En dit is Cleo nu, lutino, opalene:

(diep oranje wangen)

Over je vraag met de prijs kan ik niet veel zeggen....ik denk dat je daar zelf gewoon goed over na moet denken, per provincie verschillen de prijzen al heel vaak...

Hoop dat ik je een beetje hiermee kon helpen.

Groetjes Tami

Mohammed

hey,
bedankt voor je reactie,
en wat een schatje!!!
Dit is hun 2de ronde.
dit was niet gepland,
waardoor ze op de grond ging broeden.
Inmiddels zitten ze in de blokken ;)
in totaal 9 jongen,
eigenlijk 10 maar 1 bevrucht eitje heeft ze iets te hard laten vallen ( ze had toen geen blok ).
De pop zelf komt uit de zomer 2010
hun vorige nest bestond uit cinnamon,geparelde en wildkleur.

bedankt voor de tip en leuke foto's,
ik denk dat de prijs niet gaat uitmaken,
misschien dat ik ze allemaal houd maar min 1tje ;)
de voliere wordt nog uitgebreider maar met deze koude periode tegemoet gaat dat moeilijk.
evt, begin 2012
dat zien we dan wel ;)

Groeten