6 mei 2025, 03:57:47

dunne ontlasting

Gestart door punkypunkpunk, 7 augustus 2011, 22:05:17

« vorige - volgende »

punkypunkpunk

Hallo,

Ik heb een vraagje, ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen. Mijn valkje heeft al - heel lang- Waterige poep met een groen draadje erin. Ze poept ook heel erg veel, het is na één dag al helemaal nat/ volgepoept om de kooi heen (ze zit meestal vrij maar nu moet ik om de kooi heen met kranten bedekken vanwege de waterige poep). Het is wel erg vies, veel en het stinkt ook.

Is dit normaal? Wat kan ik er aan doen? Ik heb eerder al een antobiotica kuur gedaan maar dit hielp niet.

Verder vertoont ze geen tekenen van ziekte, ze is altijd vrolijk en 'praat' lekker terug, lijkt ook niet af te nemen in gewicht, wast zich en eet lekker. Het water gaat wel erg snel.

Hoe komt ze van die dunnen poep af?

animallovertje

en ze heeft niet teovallig eitjes waar ze op zit te broeden?
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

punkypunkpunk

Dat dacht ik inderdaad eerst ook, maar er is dit jaar voor het eerst in een paar jaar helemaal geen eitje gekomen en het duurt nu inmiddels al zolang. Overigens heeft ze wel vaker last van Diarree gehad, misschien heeft het met het voer te maken? Het viel me op dat ze de laatste dagen ook érg veel grit eet, maar dat is juist goed denk ik.

Ik heb geen verstand van wat evt. de symptomen van legnood zijn? en of het daarmee te maken zou kunnen hebben..?

Dirk

Hallo.

Hier ook een balkje met een dunnere ontlasting die al enkele dagen aanhoudt. We geven hem/haar alleen maar zaadvoer, grit en maagkiezel. Dit is al jaren hetzelfde merk etc.

We letten er nu al een aantal dagen op dat hij niets anders te eten krijgt. Normaal snoept hij namelijk regelmatig andere dingen van tafel. Hierbij moet je denken aan een stukje brood, kaas, appel of iets van een koekje. Dit is nooit veel en gebeurd ook al jaren.

De vogel heeft voldoende 'leven', vliegt rond, poept niet veel meer, maar wel dun/waterig. Ik heb vandaag zijn pak voer weggegooid en een nieuwe open gemaakt om dat in ieder geval uit te sluiten. Verder nog iemand een idee?

Alvast bedankt!

Marl1

Hallo Punkypunkpunk,

Ik heb hier een valkje, en die heeft dit al jaren. Ook mee naar allerlei dierenartsen geweest, is nooit iets uitgekomen, dus hier moesten wij mee "leren leven". Hij poept, als hij in de kooi zit, helemaal na de opvangrand op de grond. En een krant op de grond leggen is een goed idee, meer kan ik er hier niet aan doen. Dus misschien hoort dit wel bij je valkje, net zoals bij de mijne.....

Succes ermee!

Groetjes Marleen.

Ricardo

Krijgt het niet teveel fruit? En mischien houtskool door het grit? Ik ben geen arts maar het schijnt wel te helpen tegen diaree

Ricardo

Mischien dat norrit mag?